استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

دکتر هبت‌الدین برقعی، استاد برجسته گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر هبت‌الدین برقعی، استاد برجسته گوش و حلق و بینی در ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد برقعی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در سال ۱۳۲۱ در شهرستان قم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سنائی قم که پدرش مؤسس آن بود، سپری کرد. این موسسه آموزشی جزو نخستین مدارسی بود که به سبک جدید آموزش و نه به‌صورت مکتب اداره می‌شد. دوران دبیرستان را در یزد که پدر ایشان به علت اقامت اجباری (تبعید) در آنجا بود، گذراند.

در سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. پس از فراغت از آن، دوران خدمت سربازی را در اطراف قزوین و سپس برای انجام طرح خارج از مرکز به یکی از روستاهای محروم استان هرمزگان رفت.

در سال ۱۳۴۹ پس از موفقیت در آزمون دستیاری در بیمارستان امیراعلم در رشته گوش و گلو و بینی مشغول تحصیل شد و در سال ۱۳۵۲ با کسب رتبه اول، امتحان فارغ‌التحصیلی را گذراند و به‌عنوان عضو هیات علمی وارد کادر علمی دانشگاه تهران شد.

در سال ۱۳۵۳ برای تکمیل تحصیلات تخصصی خود به لندن رفت و پس‌ازآن، برای آشنایی با دانش تخصصی پیشرفته گوش در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل شد و پس از پایان این دوره، برای ادامه خدمت به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیئت علمی و استاد تمام گروه گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی در بیمارستان امیر اعلم منشا خدمات بسیار علمی، آموزشی و پژوهشی بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید