مترجم باسابقه ورزش ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

چلنگر: برانکو گفت تا تکلیفم مشخص نشود روی هیچ نیمکتی نمی نشینم/ در والیبال هیچ ادعایی ندارم

رضا چلنگر می‌گوید در والیبال ادعایی ندارد و سعی کرده تمام صحبت‌های کولاکوویچ را درست ترجمه کند.

لینک کوتاه کپی شد

رضا چلنگر، مترجم دوست‌داشتنی بلاژویچ بود که بعدها حضور در کنار برانکو و زلاتکو کرانچار را نیز تجربه کرد. او که یکی دو روز قبل برای ترجمه صحبت‌های کولاکوویچ و به دعوت فدراسیون والیبال در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، اشتباه‌هایی در معرفی برخی بازیکنان داشت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. چلنگر در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این باره می‌گوید: «از فدراسیون والیبال با من تماس گرفتند و خواستند که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کنم. کنار کولاکوویچ نشستم و حرف‌هایش را ترجمه کردم. او راجع به کمپ تیم ملی، مسابقات لیگ، رقابت‌هایی که پارسال پشت سر گذاشتند و بازی‌هایی که قرار است در آن ها شرکت کنند حرف زد و من هم ترجمه را انجام دادم. او سپس اسم بازیکنان را پشت سر هم گفت که من برخی از آن ها را نمی‌شناختم. چون من با والیبال مثل فوتبال آشنایی ندارم و فقط پیگیر نتایج تیم ملی هستم. ضمن اینکه میان والیبالیست‌ها هم معروف، غفور و موسوی را می‌شناسم و به عنوان نمونه با جوانترهای تیم ملی چندان آشنا نیستم. به همین دلیل شاید اشتباه‌هایی رخ داد که در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد.»

چلنگر صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «یکی از دوستان رسانه‌ای می‌گفت لااقل قبل از حضور در کنفرانس نگاهی به اسامی بازیکنان تیم ملی بینداز و البته کولاکوویچ هم مرا در آغوش کشید و گفت دوست ما از فوتبال آمده و مقصر نیست. کولاکوویچ به همه سوژه‌ها و سوال‌ها جواب داد و من هم تا جایی که امکانش بود درست ترجمه کردم. او حرف‌هایی زد که بیشتر درباره مشکلات والیبال بود و قابل تأکید اما نمی‌دانم چرا همه 99 درصد ماجرا را که سوژه‌های مهم هستند رها کرده و به اشتباه در گفتن اسامی پرداخته‌اند. من در این زمینه ادعایی ندارم، چون در والیبال نیستم که اسامی را بلد باشم.»

20191207_151638

چطور شد که رضا چلنگر به کنفرانس مطبوعاتی کولاکوویچ رفت؟ او می‌گوید: «از فدراسیون والیبال با من تماس گرفتند و گفتند بیا و حرف‌های کولاکوویچ را ترجمه کن و به اصحاب رسانه بگو. من هم داوطلبانه رفتم و تمام سعی‌ام این بود که کمک کنم. نه یک ریال به من دادند و نه من چیزی از آن ها خواستم. کولاکوویچ مربی باشخصیتی است که فکر می‌کنم حرف‌هایش بتواند به والیبال کشور کمک کند.»

چلنگر رابطه نزدیکی با برانکو دارد و هر از چندگاهی با او در رابطه با مسائل مختلف صحبت می‌کند. او درباره آخرین تماس با سرمربی سابق پرسپولیس و البته شایعه پیشنهاد تراکتورسازی به او می‌گوید: «آخرین بار غروب شنبه با برانکو صحبت کردم. او گفت تا وضعیتم با پرسپولیس روشن نشود جایی نمی‌روم و پیشنهادی را قبول نمی‌کنم. او پیشنهاد تراکتورسازی را نه رد کرد و نه تأیید اما روی دریافت طلبش از پرسپولیس تأکید دارد و معتقد است اگر تکلیف این شکایت مشخص نشود، روی نیمکت هیچ تیمی نمی‌نشیند.»

image_600_400

داستان عجیب و غریب "جواد معروف" در نشست ایگور کولاکوویچ!                         

دیدگاه تان را بنویسید