بستری شدن ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در رامسر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر از بستری شدن ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان خبر داد و گفت: یک بیمار تاکنون فوت شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حمیدرضا مبشری صبح شنبه در جلسه سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه با شیوع بیماری آنفلوانزا در شهرستان رامسر و کل کشور مواجه هستیم گفت: عرضه دام زنده باعث گسترش بیماری آنفلوانزا می شود و آمار بستری بیماری در بیمارستان زیاد شده است.

دکتر مبشری گفت: بیماران استراحت در منزل داشته باشند و وارد فضای کار نشوند تا این بیماری را به دیگر افراد انتقال ندهند و با درمان های حمایتی و استراحت در منزل بهبود یابند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر تصریح کرد: روسای ادارات همکاری خوبی با همکاران در این مجموعه داشته باشند و افرادی که مبتلا به این بیماری هستند سه روز در منزل بستری شوند.

دکتر مبشری شیوع بیماری آنفلوانزا را در بین کودکان ، مادران باردار، افراد مسن، بیماران تنفسی و افرادی که داروهای سرکوب گر ایمنی مصرف می کنند را در معرض خطر دانست و افزود: در فصل انتهای تابستان بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا است.

وی گفت:۵۰ نفر بیمار مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان رامسر بستری شدند که تاکنون یک مورد مثبت فوت شده داشتیم و پیش از این مشکلی در ریه داشت.

وی گفت: پیش از این در تامین دارو محدودیت وجود داشت که در روزهای اخیر با اقدامات و رایزنی های لازم کمبود دارو نداریم و ۵ بیمار باردار مشکوک به ابتلا به آنفلوانزا داریم که دارو تجویز شده است.

دیدگاه تان را بنویسید