عوارض ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت پلاسکو

مجری پروژه پلاسکو گفت: سنگ‌اندازی های شهرداری تهران به دلیل نقشه‌های پلاسکو نیست و آنها در تلاش هستند عوارضی حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی را از بنیاد دریافت کنند و این در حالیست که بر اساس رای کمیسون ماده ۵، بنیاد از پرداخت آن معاف است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، مهدی مقیمی مجری پروژه پلاسکو با اشاره به پروژه پلاسکو اظهار کرد: این پروژه  به لحاظ عمرانی پروژه بسیار بزرگی نیست و در سطح شهر تهران پروژه‌های به مراتب بزرگتر انجام شده است و یا در دستور کار پیمانکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: پلاسکو ذینفعان متعددی دارد که برخی ذینفعان آن اصلی هستند که عبارتند از کسبه شمال و جنوب پلاسکو، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، میراث فرهنگی، وزارت کشور، استانداری تهران، وزارت راه و شهرسازی.

مقیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و پس از اجماع ذینفعان پروژه پلاسکو پس از مصوبه کمیسیون ماده ۵ مبنی بر ساخت  ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین و با تأکید بر عدم پرداخت عوارض، پروژه آغاز شد.

مجری پروژه پلاسکو اضافه کرد: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و مستندات موجود  نباید در فرآیند ساخت پلاسکو ریالی بابت عوارض از بنیاد مستضعفان دریافت شود و با در نظر گرفتن تمام شرایط و برگزاری مسابقه معماری استارت پروژه پلاسکو از اواخر سال گذشته کلید خورد.

مقیمی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ نقشه‌های معماری پروژه پلاسکو پس از تصویب شهرداری در گام اول و تأیید شورای عالی شهرسازی اجرا شد و براساس نقشه‌های بارگذاری شده فرآیند کار آغاز شد و هیچ مشکلی در ارتباط با نقشه‌های پلاسکو وجود ندارد.

وی گفت: براساس تاکید کمیسیون ماده ۵ نباید عوارضی بابت این پروژه دریافت شود و شهرداری نیز مکلف به رعایت این مصوبه شده است. اما متاسفانه از چند روز گذشته شهرداری تهران با سنگ‌اندازی‌های متعدد بنا دارد این پروژه را متوقف کند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر نماینده پلاسکو (شهسواری) با معاون شهرسازی شهرداری تهران تماس‌هایی را برقرار کرده است و امیدواریم بزودی اتفاقات اخیر مرتفع شود.

مقیمی افزود: طبق آخرین آماری که داریم شهرداری منطقه ۱۲ عنوان کرده است که به میزان هزینه ساخت ساختمان پلاسکو که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است باید عوارض ساخت پلاسکو پرداخت شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید