گزارش جی پلاس

مقایسه عملکرد سردار در تیم ملی و زنیت / چرا آزمون در تیم ایران گل نمی زند؟!

آمار سردار آزمون در زنیت و تیم ملی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، سردار آزمون، هر چند در تیم ملی موقعیتی به‌دست نمی‌آورد تا گل بزند، در تیم زنیت روسیه اما یکی از بازیکنان کلیدی است که زوج قدرتمند و خطرناکی را همراه با آرتم جیوبا تشکیل داده. آزمون با گلی که این هفته برابر روبین‌ کازان به ثمر رساند، ششمین گل فصل را به نام خود ثبت کرد. دیگر گل زنیت در این بازی را جیوبا به ثمر رساند تا این تیم با نتیجه دو بر یک میزبان خود را شکست بدهد.

سردار به جز شش گلی که در 16 بازی لیگ روسیه برای زنیت سن پترزبورگ زده، دو گل در سوپرجام به ثمر رسانده و دو گل هم لیگ قهرمانان اروپا. یعنی روی هم سردار آزمون این فصل و تا اینجای کار 10 گل سرنوشت‌ساز برای زنیت زده و به همین دلیل هم هست که مورد تعریف و تمجید مدودوف، رئیس باشگاه زنیت قرار گرفته است.

rubin-kazan-zenit-st

سردار در لیگ و 16 دیداری که برای زنیت انجام داده، 1341 دقیقه در زمین بوده. او در سوپرجام هم 77 دقیقه بازی کرده و دو گل زده. آمار سردار در لیگ قهرمانان اروپا هم انجام چهار بازی، حضوری 293 دقیقه‌ای در زمین و به ثمر رساندن دو گل است. با یک حساب سرانگشتی، سردار این فصل 21 بار در ترکیب زنیت قرار گرفته، 1711 دقیقه در زمین بوده و تعداد گلهای او را به عدد 10 رسانده است.

تیم ملی فوتبال ایران و عراق/ سردار آزمون

هر دو بازی و یا هر 171 دقیقه یک گل زده، آمار ویژه‌ای است که سردار آزمون در روسیه رقم زد. آماری که اگر پاس گل‌ها و همچنین پنالتی‌هایی که سردار گرفته را هم به آن اضافه کنیم، بهتر و ایده‌ال‌تر هم خواهد شد.

به گزارش جی پلاس؛ اگر این آمار را با آمار سردار در دو بازی اخیر تیم ملی مقایسه کنیم، هیچ همخوانی، میان آنها وجود ندارد!  او در چهار بازی اخیر تیم ایران به عنوان مهاجم اصلی، تنها یک گل به هنگ کنگ و سه گل از چهارده گل زده به کامبوج را زده و در باز کردن دروازه بحرین و عراق هم ناکام بود.

اینکه چرا سردار آزمون در روسیه گل می زند و در تیم ملی خیر، مساله ای است که کارشناسان فنی تیم ملی باید بررسی کرده تا اگر بحث انگیزشی این بازیکن مطرح نیست، بتوانند با تغییراتی در سیستم هجومی تیم ایران، از ظرفیت های این مهاجم لژیونر بهره ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید