در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش سابق استقلال: تیم ملی نیاز به احترام دارد/ فدارسیون باید پاسخگو باشد/ دوقطبی کی روش- ویلموتس اشتباه است

بازیکن سابق تیم ملی معتقد است که فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی نتایج تیم ملی باشد که به علت عدم اجرای برنامه‌های این تیم موجب وضعیت کنونی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر عراق تن به شکست دو بر یک داد تا وضعیت برای ایران بحرانی و یک گام دیگر از صعود به مرحله بعد دورتر شود. 

داریوش یزدانی، مربی ایرانی شاغل در فوتبال آمریکا که طی ماه‌های اخیر عملکرد تیم ملی با ویلموتس را زیر نظر داشته، در گفت و گو با جی پلاس، درباره این شکست می گوید: مطمئنا خوب بازی نکردیم. هیچ جای بحثی در ضعف تیم ملی در نقاط مختلف زمین وجود ندارد. گفتن اشکالات در شرایط کنونی کمکی به کادرفنی نمی کند چرا که هر کسی کاستی‌های این تیم را می‌داند اما موضوع مهم این است که چطور از این وضعیت خارج شویم.

وی با اشاره به نقش موثر فدراسیون فوتبال در این ناکامی گفت: فدراسیون فوتبال از انتخاب ویلموتس تا برنامه ریزی برای تیم ملی دچار اشتباه شده است. بدون شک فدراسیون باید در برابر این نتایج این تیم پاسخگو باشد و بگوید که چرا چنین راه اشتباهی را طی کرده است؟

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون در انتخاب ویلموتس اشتباه کرده، گفت: ما باید بدانیم دنبال چه چیزی هستیم. بعد از رفتن کی روش باید فردی را انتخاب می‌کردیم که راه او را ادامه دهد. در هر حال ما هشت سال با کی روش کار کردیم و به نوعی فوتبال تدافعی را به خوبی انجام می دادیم. تغییر نگرش به فوتبال هجومی در خلاف این ساختار است.

مربی ایرانی شاغل در آمریکا تاکید کرد: شکست تیم ملی همیشه ناراحت کننده است؛ چه در جام جهانی و پیش روی بزرگان و چه در مراحل ابتدایی و مقدماتی. کلیه اعضای تیم ملی (چه بازیکنان و چه کادر فنی) در حال حاضر نیاز به حمایت، آرامش و احترام دارند تا بتوانند هر چه سریعتر به این رقابت‌ها بازگردند. 

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی در حال حاضر نیاز به تحلیل و نقد ندارد. کادرفنی این کار را انجام خواهد داد. ما باید از این تیم حمایت کنیم تا جلوی انتقادهای غیرمنصفانه و تخریب‌ها را بگیریم. 

یزدانی با اشاره به مقایسه ویلموتس و کی روش بعد از بازی با عراق می گوید: ایجاد دوگانه کی روش - ویلموتس کاملا اشتباه است و موجب آسیب رساندن بیشتر به تیم ملی خواهد گردید. کی‌روش در هشت سال حضورش با تیم ملی فوق‌العاده عالی بود اما نباید در گذشته زندگی کرد. به دنبال مقصر نباشیم و از تیم ملی حمایت کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید