لاغری سریع با مصرف شام سبک+ ۹ ماده خوراکی ممنوعه برای شام چیست؟

برای کاهش وزن با مصرف شام سبک می توان اقدام کرد، که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است و میتوانید از نکات این مقاله در این راستا بهره مند شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مفهومِ خوردن شام سبک، آن طور که علم ثابت کرده است، باید کمی از وزن ما را کم کند. بدن ما مثل ساعت کار می‌کند، و سیستم گوارش‌مان صبح‌ها از همیشه قوی‌تر و شب‌ها از هر وقتی ضعیف‌تر است. به همین خاطر است که توصیه می‌شود در ساعات پایانی شب و قبل از به رختخواب رفتن کربوهیدرات، کالری و چربی‌های کمتری مصرف کنیم. حتما وعده‌های سبک و سالم بخورید و از خوراکی‌هایی که نباید شب‌ها مصرف کنید فهرستی تهیه نمایید. برای کمک به شما فهرستی از چند خوراکی ممنوعه برای شام موقع کاهش وزن را برای‌تان فراهم آورده‌ایم.

خوراکی ممنوعه برای شام موقع کاهش وزن

۱. خوراکی‌های منجمد

به غیر از نگهدارنده‌های مضر و طعم دهنده‌ّهای مصنوعی، خوراکی‌های یخ زده‌ی فراوری شده ممکن است حاوی روغن‌های هیدروژنه‌ی فراوان، قند، نمک و کالری زیاد باشند که اهداف شما برای کاهش وزن را به خطر می‌اندازند. به علاوه، قرار گرفتن مکرر در معرض حرارت ممکن است باعث شود ارزش غذایی این خوراکی‌ها از بین برود.

۲. پاپ کورن مایکروفری (ذرت بو داده / پف فیل)

آیا چیزی که این همه سبک و کم وزن به نظر می‌رسد می‌تواند برای کاهش وزن بد باشد؟ متاسفانه، این نوع مایکروفری پاپ کورن فوری که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید مقدار فراوانی چربی ترنس و نمک دارد.

۳. نوشابه‌ها

تمام نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گاز دارد یکی از ممنوعه‌های بزرگ شب‌ّها هستند. آن‌ها پر از اکسید سدیم و مقدار بسیار زیادی قند هستند که به صورت کالری در بدن تجمع خواهند کرد.

۴. کچاپ

سس گوجه‌فرنگی یا کچاپ محبوب‌ترین تکمیل کننده‌ی انواع مختلف وعده‌های غذایی است. آنچه ما احتمالا نمی‌دانیم آن است که این خوراکی شربت ذرت با فراکتوز بالایی دارد که توده‌های قندی زیادی در بدن ایجاد می‌کند.

۵. سیب زمینی سرخ کرده

هیچ شکی وجود ندارد که سیب زمینی سرخ کرده‌ای که در رستوران‌ها می‌خوریم یا می‌خریم مقدار بسیار زیادی چربی اشباع، کلسترول و کالری دارد.

۶. پنیر

این خوشمزه‌ی چسبناک وسوسه‌انگیز است اما مقدار بسیار زیادی چربی اشباع و کلسترل و به همان اندازه نیز سدیم در خود دارد که برای سلامتی و اهداف کاهش وزن مضر است.

۷. پیتزا

کربوهیدرات‌ها، نمک، سدیم موجود در خمیر، قند موجود در سس پیتزا، پنیر، گوشت فراوری شده در چاشنی‌های غیر گیاهی — آیا دلیل و مدرک بیشتر از این‌ها لازم است؟

۸. آجیل

آجیل‌ها یکی از سالم‌ترین خوراکی‌ها به حساب می‌آیند که مواد مغذی فراوان و مشخصه‌های انرژی بخش زیادی دارند. اما، تمام آن مواد مغذی از مقدار بسیار زیاد کالری آن‌ها ناشی می‌شوند. پس، بهترین کار آن است که آجیل‌ها را صبح‌ها بخوریم وگرنه کالری‌ها نمی‌توانند به انرژی تبدیل شوند و در بدن‌مان روی هم انباشته می‌شوند.

۹. بستنی

بستنی ممکن است پایانی عالی برای ماجراجویی‌های آشپزی باشد اکا ممکن است پایانی بر ماجرای کاهش وزن نیز باشد. اگر می‌خواهید به اهداف کاهش وزن خود دست یابید، از مقدار قند و کالری‌های فراوان موجود در بستنی پرهیز کنید.

۱۰. شکلات تلخ

شکلات تلخ ممکن است از شکلات‌ها معمولی سالم تر باشد و برای قلب و سلامت مغز نیز مفید باشد، اما قند و کالری موجود در آن نیز می‌تواند فرایند کاهش وزن را به مخاطره بیندازد.

۱۱. گوشت قرمز

گوشت قرمز مثل گوشت گوسفند یا … پروتئین فراوانی دارد که برای کاهش وزن ضروری است. اما این نوع از گوشت سرشار از چربی و کالری بالا نیز هست. پس، بهتر است بروید سمت گوشت‌های سفید – مثل مرغ – که برای شام سالم‌تر است و نیاز بدن‌تان به پروتئین را نیز تامین می‌کند.

اگر مسیر را به دقت بپیمایید، سفر کاهش وزن کار دشواری نخواهد بود. از خوراکی‌هایی که در بالا فهرست کردیم برای شام اجتناب کنید و آن وقت خودتان شاهد نتایج ثمربخش آن خواهید بود.

دیدگاه تان را بنویسید