ویژگی سبک زندگی افراد موفق/ وقتی تفریح مهمتر از کار است!

برای رسیدن به هدف می توان افراد موفق را الگو قرار داد و از رفتار آنان پیروی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر کدام از ما افرادی را در زندگی سر لوحه خود قرار داده ایم. یکی در کسب و کار، یکی در رشته ورزشی، یکی در تیپ و ظاهر و یا هر موضوع دیگری. اما واقعا تا رسیدن به سر لوحه خودمان چقدر فاصله داریم؟ در این مطلب بررسی خواهیم کرد که این افراد چه ویژگی هایی را دارند تا سرلوحه دیگران شده اند. این موارد را بخوانید و سعی کنید آن ها را در زندگیتان به کار بگیرید.

برنامه های روزانه

افراد موفق برای خود برنامه ریزی دارند و زمان خود را مدیریت می کنند. این برنامه ریزی شامل برنامه های روزانه و بلند مدت می شود. در برنامه بلند مدت هدف های اصلی و بزرگ تر مد نظر قرار داده می شوند و در برنامه های روزانه رفع دغدغه های کوچک برای رسیدن به این هدف ها بررسی خواهند شد. کار های مشترکی بین افراد موفق در برنامه روزانه شان وجود دارد که در موارد زیر به آن ها می پردازیم:

تفریح مهم تر از کار

اشتباه نکنید! کار مهم تر نیست. افراد موفق تفریح را در اولویت گذاشته اند، تا زمانی که شما آمادگی کار را نداشته باشید نباید آن را شروع کنید. تفریح در برنامه روزمره باید به مقدار لازم وجود داشته باشد. پس بدون تفریح کار نکنید.

معاشرت با دوستان و همفکران

معاشرت ذهن شما را باز می کند تا بهتر فکر کنید و ایده داشته باشید. زمانی که با افراد همفکر خود صحبت می کنید، هر ساعت از آن مانند مطالعه یک مقاله می باشد. پس تعامل دانش و تفکرات را در دستور کار روزانه خود قرار دهید.

انجام کامل حداقل یک کار کوچک

به نتیجه رسیدن در کار بهترین رفع خستگی و ایجاد انگیزه برای ادامه است. پس کارهای خود را به قدری تقسیم بندی نمایید که در هر روز حداقل یک کار را به پایان برسانید.

بررسی عملکرد در انتهای روز

بررسی عملکرد در انتهای روز حساب کار را به شما می دهد. این که عقب هستید و یا می توانید کمی بیشتر استراحت نمایید. زمانبندی بهتری برای کارهای خود ارائه دهید و کارهایتان را اولویت بندی نمایید. بررسی عملکرد روزانه را حتما در نظر داشته باشید.

تیپ شخصیتی

برای موفقیت نیاز به داشتن تفکراتی است که شخصیت شما را شکل می دهند. افراد موفق این تفکرات را در خود پرورش داده و به سطح بالایی از آن ها دست یافته اند. داشتن این تفکرات برای هر فردی سودمند و لازم است. همراه باشید با بررسی و توضیح مواردی برای شکل دادن شخصیتی بهتر و رو به سوی موفقیت.

در نا امیدی بی استعداد باشید!

نا امیدی مهم ترین دشمن موفقیت است. در مسیر موفقیت قطعا با شکست هایی رو به رو خواهید شد. اما نباید نا امید شوید. نا امیدی را بلد نباشید، شکست ها را به چشم تجربه نگاه کنید و بعد از هر شکست محکم تر ظاهر شوید.

همیشه یک پله بیشتر بخواهید

قناعت نعمت بزرگی است. اما برای موفقیت به کم بسنده نکنید. همیشه کمی بیشتر بخواهید و بالاتر را نگاه کنید. راضی بودن از شرایط فعلی شما را از پیشرفت باز می دارد. اما به این معنی نیست که زندگی را بر خود تلخ کنید. بلکه لذت بردن از شرایط جاری یک مهارت است. منظور از این موضوع این است که میل به پیشرفت را در خود کور نکنید و همیشه بیشتر بخواهید.

بیشتر فکر کنید و کم تر کار کنید

در زندگی افرادی را شاهد هستیم که چند برابر افراد دیگر تلاش می کنند و انرژی می گذارند، اما نتیجه کارشان با دیگران تفاوت خاصی ندارد. افراد دیگری هستند که کم تر کار می کنند اما نتیجه جالب توجهی بدست می آورند. باید بدانیم که کارمان را قبل از انجام بررسی بکنیم و اطمینان داشته باشیم که بهترین روش را برای انجامش در پیش گرفته ایم. پس بیشتر فکر کنید تا کم تر کار کنید.

برای بالا رفتن، دیگران را پایین نکشید

حسادت خودمان را از بین می برد. گاهی ما در رقابتی قرار می گیریم و مخاطب را بالاتر از خود می پنداریم. اما بهترین راه پایین کشیدن او نیست، بلکه تمرکز بر روی کار خودمان است تا با انرژی کامل از او سبقت بگیریم. دقت زیاد به مخاطب تمرکزتان را از مسیر و کار خودتان از بین می برد. پس خودمان را بالا ببریم و دیگران را پایین نکشیم.

به کسب و کارتان ایمان بیاورید

تا زمانی که خودتان به کسب و کارتان ایمان نیاورده باشید، هیچ کس برای آن ارزشی قائل نخواهد بود. باور داشتن کاری که انجام می دهید به شما انگیزه ادامه راه را می دهد و از شما یک فرد مستعد خواهد ساخت.

انتقاد پذیر باشید

یا به عبارتی بهتر کمی منعطف باشید. به دیگران توجه کنید و رویکرد مقابله را کنار بگذارید. بهتر است بدانیم که همه برای ما بد نمی خواهند، بلکه انتقاد ها از هر نوعی که باشند می توانند برای شما سازنده باشند. پس به منتقدین کارتان گوش دهید، نظرشان را بررسی کنید و از نکات حاصل شده استفاده نمایید.

مشورت شغلی بگیرید

هیچ کاری را بدون مشورت با فرد متخصص انجام ندهید. یک مشاور به شما راه درست را نشان می دهد و یک شبه تجارب چندین سال را به شما منتقل خواهد کرد.

خلاقیت چاشنی کار است

خلاقیت چاشنی کار است! این سخن بارها و بارها برای افراد موفق ثبت شده است. خلاقیت در کار شما را از یک نواختی دور نگاه خواهد داشت و درهای جدیدی از کسب و کار را به روی شما باز می کند. این مسئله صرفا در بعد مشاغل و کسب و کار نیست، بلکه در تمام مسائل زندگی موثر و مفید است. پس خلاق باشید و بدرخشید.

مسولیت پذیری یک پایه موفقیت است

از میان افراد موفق این متعهدین هستند که همیشه در پیشرفت به سر می برند. زمانی که شما به کارتان احساس مسئولیت داشتید، در هر شرایطی از حرکت نمی ایستید و ادامه می دهید. مسئولیت پذیری را سر لوحه کار خود قرار دهید.

تجربه ها مهم ترین سرمایه هستند

تجربه چرغ راه است. زمانی که شما تجربه ای را کسب می کنید، از آن پس در آن مورد یک متخصص هستید. سریع پیش می روید، درست انتخاب می کنید و به نتیجه خواهید رسید. پس سعی کنید وقتی کاری را می خواهید انجام دهید حتما از تجارب خودتان و یا دیگران استفاده نمایید.

شنبه همین امروز است

همه ما زمانی که تصمیم به انجام کاری می گیریم، شنبه را برای شروع آن انتخاب می نماییم. و این بزرگ ترین اشتباه زندگی همه ماست. شنبه همین امروز است. همین لحظه را شنبه بدانید و استارت کار را بزنید.

افراد به درد بخور را دریابید

پیرامون ما افرادی وجود دارند. با شخصیت ها و تفکرات متفاوت. شما می توانید خیلی ها را راضی نگه دارید و برای همه انرژی بگذارید. تمرکزتان را برای افراد بدرد بخور خرج نمایید. چرا که آن ها شما را به سمت هدف ترغیب می نمایند.

گروه را ببینید و نه فرد را

در مورد کار گروهی بارها صحبت کرده ایم. از مزایای آن گفته ایم و برای آن اهمیت قائل شدیم. باز هم می خواهیم تاکید کنیم که یک تیم تشکیل داده و کار گروهی انجام دهید. تا قوی تر باشید و مسئولیت ها را تقسیم نمایید. پس خودتان را در یک گروه ببینید، و نه به صورت انفرادی!

انگیزه های افراد موفق

افراد موفق برای رسیدن به هدف تلاش کرده و زمان خود را به حراج گذاشته اند. این مسئله بدون داشتن انگیزه کافی ممکن نخواهد بود. اما چه چیزی انگیزه لازم را برای شما به ارمغان می آورد؟ در زیر مواردی را مبنی بر همین مسئله بررسی کرده ایم:

علاقه به هدف

علاقه به هدف و مقصد بهترین انگیزه برای شما خواهد بود. اگر میل رسیدن به نتیجه در شما وجود داشته باشد، هر سختی را به جان می خرید و شبانه روز تلاش می کنید. بعد از هر شکست قوی تر باز می گردید و قطعا موفق خواهید شد.

اعتماد به مسیر

مسیری که برای خود انتخاب می کنید را بسنجید. اطمینان داشته باشید که از پس آن بر خواهید آمد و در میانه راه متوقف نخواهید شد. این اطمینان به شما انگیزه می دهد و اشتیاقتان را زنده نگه خواهد داشت.

بررسی روند رشد

آمار ها و نتایج کوچک مثبت در مسیر به شما قوت قلب خواهند داد. یک برنامه زمانی برای خود تهیه کنید و هر چند مدت یک بار پیشرفت کارتان را ببینید. تایج مثبت را برشمارید و برای ادامه انگیزه پیدا کنید.

بعضی‌ها معتقدند یا همه یا هیچ. دیدگاه صفر و یکی شما را محدود می‌ کند و باعث می‌ شود همیشه در اضطراب باشید. واقعیت این است که بسیاری از مفاهیم عمیق زندگی نسبی هستند و در بیشتر لحظات زندگی شرایط تصمیم‌ گیری کاملا اقتضایی است، یعنی بنا به اقتضای موقعیت، نتایج، رفتارها و کیفیت ارتباطات گوناگون خواهد بود. پس این‌ قدر در مورد همه چیز احکام کلی صادر نکنید.

دیدگاه تان را بنویسید