وزش باد شدید در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وزش باد شدید در پایتخت طی امروز (۱۲ آبان) گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۱۲ آبان) با برقراری جو آرام شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود.

به‌تدریج با افزایش ناپایداری روزانه و افزایش سرعت باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. هرچند وزش باد شدید در برخی مناطق، گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

کاهش سرعت باد همراه با رشد ابر در ساعات بعد ازظهر امروز و افزایش حجم ترافیک، غلظت آلاینده‌ها را افزایش می‌دهد و در اواخر وقت در پاره‌ای از مناطق وضعیت ناسالم کیفیت هوا برقرار می‌شود.

با انباشت آلاینده‌ها به دلیل تداوم شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۱۳ آبان) و با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق، کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با رشد ابر و احتمال بارش‌های پراکنده تا بعد ازظهر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و در ساعات پایانی فردا (۱۳ آبان) کاهش میزان ناپایداری جوی همزمان با ازدیاد حجم ترافیک، سبب تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی از مناطق پرتردد می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۷ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۳ همچنان در شرایط سالم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید