گزارش جی پلاس

تیر "بی بی سی" باز هم به سنگ خورد! /آب سرد مربی کشتی بر پیکر رسانه معاند+ویدیو

رسانه سلطنتی بی بی سی گویا کمر همت را بسته تا تمام تلاشش را برای تعلیق ورزش ایران به کار بگیرد اما یک بار دیگر به در بسته خورده و ناکام تر از همیشه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اینطور که به نظر می رسد، ماجرای پناهنده شدن سعید مولایی و تعلیق جودوی ایران حسابی به رسانه های معاند مزه کرده و پس از آن ماجرا تا جایی که می توانستند با مواضع سیاسی علیه ورزش کشور تاخته اند، هر چند این بار در کشتی فرنگی برایشان یک رسوایی در پی داشت.

طعمه پوچ

این بار ماجرا از آنجایی آغاز شد که یکی از کشتی گیران ایران در چارچوب رقابت های قهرمانی امیدهای جهان، با مصدومیت شدید مواجه و از دور رقابت ها کنار رفت.

مصدومیت ناصرپور کشتی امید

در وزن 55 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی، پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 13 بر 3 مقابل سرداربیک کونوشبایف از قرقیزستان به پیروزی رسید. او در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شوتا اوگاوا دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد. ناصرپور در این دیدار که عصر جمعه برگزار شد، از ناحیه مچ پا دچار شکستی شد و به بیمارستان انتقال یافت و به این ترتیب از ادامه کار در این مسابقات بازماند.

تا اینجای ماجرا که رسانه های ایران هم تا همین اندازه به آن پرداختند، نکته خاصی جزء اتفاق تلخی که برای ناصرپور افتاده وجود ندارد. با این حال طبق جدول مسابقات، گویا ناصرپور در ادامه مسابقات باید با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس روبرو می شده است. کشتی گیر ژاپنی که ناصرپور را شکست داده، در دور نخست نماینده رژیم اشغالگر قدس را از پیش رو برداشته بوده و ناصرپور اگر مصدوم نمی شد، باید در شانس مجدد به مصاف این کشتی گیر  می رفت. 

 موضوعی که روز گذشته باعث شد شاخک های رسانه معاند بی بی سی فارسی تیز شود و در بخش های مختلف خبری خود به این ماجرا به طور ویژه بپردازد. مجریان بی بی سی در بخش های مختلف خبری بارها اعلام کردند که ناصرپور گویا از روی عمد، بازنده شده و موضوع مصدومیت این کشتی گیر ساخته و پرداخته شده تا کشتی نگرفتن با حریف اسرائیلی را بپوشاند!

مصدومیت ناصرپور کشتی امید

گردانندگان این شبکه معاند، با تصور گرفتن یک طعمه بزرگ، بارها روی موضع خود پافشاری کردند و اعلام کردند در تلاش هستند با یک مربی ایرانی در این باره گفت و گو کنند. گفت و گویی که به زعم آن ها قرار بود باخت ناصرپور را مصلحتی و مصدومیتش را ساختگی نشان دهد.

آنها در آخر مربی را پیدا کردند که در ظاهر خارج از خاک ایران و در تایوان مربیگری می کند و انتظار داشتند که این مربی حرفشان را تایید کند.

مهرزاد اسفندیاری فر - سرمربی تیم کشتی تایوان روی خط بی بی سی فارسی آمد گفت: « من با ناصرپور از نزدیک کار کردم و هنوز هم با او ارتباط دارم. من پس از مسابقه اش هم با او صحبت کردم و تایید می کنم که او واقعا مصدوم شده است.»

اسفندیاری فر در پاسخ به این سوال که مصدومیت های ساختگی پیش از این وجود داشته یا خیر نیز اینطور دست مجریان بی بی سی فارسی را در پوست گردو گذاشت:« همه ورزشکاران دوست دارند که پرچم کشورشان را بالا ببرند و افتخارآفرینی کنند. با این حال مسائلی هم هست که باید آن ها را در نظر بگیرند و به آن احترام بگذارند.»

به این ترتیب بود که طعمه بزرگ و جذاب رسانه معاند بی بی سی فارسی توخالی و پوچ از آب درآمد و صحبت های اسفندیاری فر آب سردی بود بر پیکر مجریان بی بی سی و تمام رشته هایشان را پنبه کرد.

  • تلاش برای تعلیق ورزش ایران؟

از تحرکات و گزارش های  بی بی سی در ماه های اخیر و تلاش عجیب دیروز برای ساختگی نشان دادن مصدومیت ناصر پور، تنها یک برداشت می توان کرد و آن هم علاقه این رسانه به تعلیق کل ورزش ایران.

بی بی سی که با حجم خبری گسترده ای به ماجرای ناصرپور پرداخت، طی روزهای گذشته کوچکترین اشاره ای به عدم رویارویی شطرنج بازان عراقی برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس نکرد! آیا این ماجرا هیچ اهمیتی ولو در حد و اندازه یک خبر هم نداشت؟

حتی عدم اجازه مسئولان ورزش مالزی به ورود نمایندگان ورزشی رژیم اشغالگر قدس به این کشور که بارها از دی ماه سال گذشته تاکنون ادامه داشته نیز هیچ گاه با پوشش خبری بی بی سی مواجه نشد و تنها مسائل از این دست ورزشکاران ایرانی است که در صدر اخبار این شبکه معاند قرار می گیرد.

مصدومیت ناصرپور کشتی امید

 

** ویدیو مصاحبه سرمربی کشتی تایوان درباره ناصرپور:

دیدگاه تان را بنویسید