گزارش جی پلاس

درخشش دروازه‌بان‌های لیگ برتری/ از رحمتی، حسینی و لک تا مکانی و گردان

دروازه‌بان‌های لیگ برتری این فصل درخشیده و عملکرد خوبی ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، طی هفته‌های اخیر دروازه‌بان‌های لیگ برتری درخشیده و عملکرد مطلوبی ارائه کرده‌اند. دروازه‌بان‌هایی که خیلی از آن‌ها اکنون در تیم ملی حضور دارند و برخی‌های‌شان سابقه بازی برای تیم ملی را در کارنامه دارند. از بین دروازه‌بان‌های ملی‌پوش پیام نیازمند توانسته رکورد بسته نگه داشتن دروازه را که در اختیار حسین حسینی بود بشکند و نام خود را در تاریخ به ثبت برساند. او اگر مقابل پارس جم هم گلی دریافت نمی‌کرد، به مرز 1000 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه می‌رسید. نیازمند یکی از دروازه‌بان‌های حاضر در اردوی تیم ملی است که ویلموتس اعتقاد ویژه‌ای به او دارد.

حسین حسینی دیگر دروازه‌بانی است که برخلاف ابتدای فصل، حالا از زیر فشارها خارج شده و به دروازه‌بانی مطمئن برای استقلال تبدیل شده است. حسینی بعد از چند کلین‌شیت متوالی مقابل گل‌گهر، پارس‌ جم و سایپا، برابر تراکتور نتوانست دروازه‌ اش را بسته نگه دارد اما درخشش خیره‌کننده‌ای به نمایش گذاشت و با چند سیو فوق‌العاده یکی از دلایل پیروزی پرگل میهمان در تبریز بود.

257070_730

سوشا مکانی یکی دیگر از دروازه‌بان‌هایی است که در هفته‌های اخیر درخشیده و از دلایل موفقیت نفت‌مسجدسلیمان بوده است. مکانی بعد از فسخ قرارداد با میوندالن نروژ به لیگ ایران برگشت و پیراهن این تیم جنوبی را پوشید. او از زمانی که به لیگ ایران برگشته بازی‌های نسبتا خوبی به نمایش گذاشته است. به خصوص مقابل سپاهان و فولاد که امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام به تمجید از عملکرد او پرداخته و درخشش مکانی را از دلایل عدم نتیجه‌گیری مقابل نفت مسجدسلیمان عنوان کردند.

image_600_400

شهاب گردان در فولاد احیا شده و به یک دروازه‌بان قابل اطمینان تبدیل شده است. او در این فصل 6 بار کلین‌شیت کرده و تنها در سه بازی دروازه‌اش باز شد. گردان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ نوزدهم بوده و همین مسئله باعث شده تا فولاد نتایج خیره‌کننده‌ای به‌دست بیاورد. جواد نکونام به همین دلیل اعتقاد زیادی به حضور گردان درون دروازه فولاد دارد و همین یکی از دلایل نیمکت‌نشینی احسان مرادیان در ترکیب این تیم است.

شهاب+گردان

مهدی رحمتی هم بعد از پایان حضور در استقلال به مشهد رفت تا درون دروازه شهر خودرو بایستد. او تا پایان هفته نهم، 5 کلین‌شیت به نام خود ثبت کرده و از این حیث یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ بود. دروازه‌بان 37 ساله‌ای که انگار فکری برای خداحافظی از فوتبال ندارد و همچنان در بهترین شرایط بدنی قرار دارد. یحیی گل‌محمدی با پدیده به فکر قهرمانی در لیگ برتر است و رحمتی هم می‌تواند یک نقطه اتکای مهم برای او در رسیدن به هدفش باشد.

13980416000658_Test_PhotoN

اما وقتی از دروازه‌بان‌های آماده لیگ برتر صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم نام حامد لک را از قلم بیندازیم. دروازه‌بانی که با نمایش آخر خود مقابل پرسپولیس نشان داد خطیبی برای حضور در بالای جدول می‌تواند روی او حساب باز کند. لک در هفته نخست مقابل استقلال کلین‌شیت کرد؛ برابر پرسپولیس در جام حذفی درخشید و پنالتی علیپور را گرفت و حالا هم در لیگ نمایش خوب مقابل قرمزهای تهران را تکرار کرد.

351775_357

به گزارش جی پلاس؛ با وجود چنین دروازه‌بان‌های آماده‌ و البته حضور علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده، فوتبال ایران از این جهت روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. معضل دروازه‌بانی یکی از دغدغه‌های همیشگی فوتبال ایران بوده اما حالا با حضور این تعداد از دروازه‌بان‌های آماده، حتی تیم ملی هم مشکلی از این بابت حس نخواهد کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید