فغانی: قضاوتم در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا شایعه است

داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر قضاوت در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: هنوز برای ما ابلاغیه‌ای نیامده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا فغانی در ارتباط با آخرین وضعیت حضورش در فوتبال استرالیا، اظهار کرد: سه هفته از رقابت‌های اِی لیگ فوتبال استرالیا را پشت سر گذاشته‌ایم و در این مدت سه دیدار را قضاوت کرده‌ام و امروز (شنبه) نیز در ملبورن قضاوت دیداری را از هفته چهارم رقابت‌های لیگ فوتبال استرالیا بر عهده دارم.

وی در مورد کیفیت برگزاری رقابت‌های اِی لیگ فوتبال استرالیا، خاطرنشان کرد: از نظر برگزاری رقابت‌ها، لیگ فوتبال استرالیا بسیار منظم و سازمان‌یافته است و همه بازی‌ها از طریق شبکه فاکس تی وی پخش می‌شوند و از نظر مدل برگزاری بازی‌ها شاهد تورنمنتی در حد لیگ قهرمانان آسیا هستیم.

وضعیت حاکم بر فوتبال استرالیا 

داور بین‌المللی فوتبال ایران در مورد فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها و نیز وضعیت حاکم بر فوتبال استرالیا و قیاس آن با فضای فوتبال ایران و وضعیت فرهنگی ورزشگاه‌های کشور، تصریح کرد: اعتراض و حساسیت در رشته ورزشی فوتبال در همه کشورهای دنیا وجود دارد اما تفاوت در این است که در چنین کشورهایی قبل، هنگام و پس از بازی همگی به دنبال فراهم کردن اوقاتی خوب و خوش هستند و هدف آن‌ها تفریح کردن است. آنها دوست دارند از تماشای فوتبال لذت ببرند و لحظات خوشایندی را برای خود رقم بزنند، در حالی که ما در ایران شاهد چنین مساله‌ای نیستیم و این وجه تمایز آن‌ها با ماست.

فغانی در مورد برنامه قضاوتش در رقابت‌های بین‌المللی آتی، بیان کرد: ۱۹ نوامبر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دیدار تیم‌های فوتبال مالزی و اندونزی را قضاوت خواهم کرد و یک هفته پس از آن نیز در سمینار داوران آسیا در مالزی حضور خواهم یافت.

وی در مورد این‌که اعلام شده دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان را قضاوت خواهد کرد، گفت: در ارتباط با قضاوت برگشت لیگ قهرمانان آسیا هنوز برای ما ابلاغیه‌ای نیامده است و تصور می‌کنم این مساله شایعه است.

داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص وضعیت مهاجرتش به کشور استرالیا نیز عنوان کرد: خدا را شاکر هستم که شرایط به صورت مطلوبی پیش می‌رود و سپهر، فرزند بزرگم در دبیرستان و ساغر در دبستان مشغول تحصیل هستند و بنده نیز مشغول تمرین و انجام مراحل آماده‌سازی به منظور قضاوت هستم و به صورت داور تمام وقت در فوتبال استرالیا فعالیت می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید