سپاهان آبروی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود

سید صالحی: فشار روحی و روانی از روی علیپور برداشته شده است

بازیکن سابق فوتبال کشورمان گفت: علیپور با گلزنی در بازی با شهرداری بوشهر فشار روحی و روانی روانی را از روی خود برداشته و با انگیزه بیشتری بازی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره بازی تیم های فوتبال پرسپولیس تهران  و ماشین سازی تبریز در هفته نهم لیگ برتر اظهار کرد: پرسپولیس با پیروزی هفته گذشته برابر تیم شهرداری بوشهر شرایطش بهتر شده و علیپور هم باگلزنی در این بازی انگیزه ۲ چندان پیدا کرده است. البته تیم ماشین سازی در خط دفاع و هافبک شرایط ایده آلی دارد و رسول خطیبی یک تیم جنگنده درست کرده است به همین علت پرسپولیس یک بازی سخت پیش رو دارد.

سید صالحی درباره گلزنی علیپور بعد از ۸ هفته در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: به هر حال علیپور با گلزنی در بازی با شهرداری بوشهر فشار روانی از روی او برداشته شد و با انگیزه بیشتری بازی می‌کند. واقعیت این است که یک مهاجم چند هفته نتواند گلزنی کند هجمه بر روی او زیاد می‌شود و علیپور از این امر مستثنی نبود، اما در نهایت توانست در بازی هفته گذشته هت تریک کند و بار روانی را از دوش خود بردارد. همچنین بازیکنان پرسپولیس چند سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و همدیگر را می‌شناسند و در امر گلزنی به یکدیگر کمک می‌کنند.

او درباره عملکرد ضعیف جونیور براندائو در پرسپولیس گفت: جونیور بازیکن خارجی است و زمان می‌برد تا با سایر نفرات هماهنگ شود و کالدرون باید از لحاظ روحی و روانی این بازیکن را آماده بازی‌ها کند.

هواداران تبریزی هجمه سنگینی بر روی حریفان به وجود می آورند 

بازیکن سابق فوتبال درباره بازی تیم‌های تراکتور و استقلال بیان کرد: تیم استقلال ۳ هفته برد کسب کرده و شرایط ایده آلی را بدست آورده است. این تیم باید مقابل تراکتوری بازی کند که دنیزلی سرمربی اش فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و هواداران تبریزی هم هجمه و فشار  سنگینی بر روی حریفان به وجود می‌آورند. علاوه بر این تیم تراکتور هفته گذشته نتیجه بازی برابر تیم صنعت نفت آبادان را از دست داد و در بازی با استقلال محکوم به پیروزی است. هر تیمی که در این بازی اشتباه کند به ضررش تمام می‌شود.

سید صالحی درباره فحاشی‌های صورت گرفته علیه قلعه نویی تصریح کرد: به نظرم کار درستی نیست و رزرومه قلعه نویی نشان می‌دهد که او هر تیمی بوده در آنجا تاثیرگذار بوده و تیم هایش سهمیه آسیا یا قهرمانی در لیگ برتر را بدست آوردند. به نظرم باید برای قلعه نویی ارزش قائل شویم چرا که او زحمات زیادی کشیده است و اقدامات مثبت این مربی را با فحاشی زیر سئوال می‌برند.

سپاهان آبروی فوتبال کشورمان محسوب می شود 

کارشناس فوتبال درباره عملکرد سپاهان و رکورد شکنی این تیم در لیگ برتر گفت: سپاهان شرایطش خوب است و در صدرجدول قرار دارد. این تیم اصفهانی از لحاظ ساختار دفاعی و حمله خوب است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و مشخص است که سپاهانی‌ها با تفکر تیم خود را بستند و جزء مدعیان قهرمانی هستند. سپاهان آبروی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و این تیم اصفهانی از سال ۸۰ نتایج خوبی در لیگ گرفته و قلعه نویی کارش را بلد است و ۲ دوره همراه با سپاهان قهرمان شد.

او درباره ارزیابی اش از لیگ نوزدهم گفت: هر چه تیم‌ها خوب بازی کنند در نهایت لیگ ما پربارتر خواهد بود. پوست اندازی در لیگ امسال رخ داده است و بازیکنان قدیمی کنار رفتند و بازیکنان جدید وارد لیگ شدند. به نظرم امسال یک تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر می‌شود.

این گونه رفتارها شایسته قلعه نویی نیست

سید صالحی درباره اظهارات قلعه نویی مبنی بر اینکه فحاشی در اتاق فکر صورت می‌گیرد، گفت: مربیان خارجی در لیگ ما حضور یافتند، اما بی احترامی به آن‌ها نکردیم. به هر حال قلعه نویی سال‌های سال است که با تیم‌های مختلف مقام‌های خوبی در لیگ برتر بدست آورده و شایسته نیست این گونه با این مربی رفتار کنند. اگر قلعه نویی صحبتی می‌کند از تجربه زیادش است و شان و شخصیت او بیش از این است که هوادار نما‌ها بخواهند وجوه اش را خراب کنند.

 

بازیکن سابق فوتبال درباره اعتراض مربیان به فشردگی مسابقات بیان کرد: فوتبال ما نام حرفه‌ای را به یدک می‌کشد، اما از لحاظ زیر ساختی حرفه‌ای نیستیم. اگر در کشور‌های اروپایی بازی‌ها چند روز یک بار برگزار می‌شود به علت اینکه ریکاوری و امکاناتشان بهتر از لیگ کشورمان است. بازیکنان ما با مشکلات زیادی مواجه هستند و ریکاوری خوبی نمی‌کنند و آن‌ها باید تفکراتشان هم حرفه‌ای کنند و استراحت بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: دیدار‌های تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان باعث شده است که سازمان لیگ بازی‌های لیگ را فشرده برگزار کند تا بازیکنان تیم ملی زمانی برای استراحت داشته باشند و با آمادگی کامل به مصاف حریفان بروند.

مدیران باشگاه ها نتیجه گرا هستند 

سید صالحی درباره جابه جایی مربیان در لیگ برتر گفت: به طور طبیعی مدیران باشگاه‌ها نتیجه گرا هستند و اهداف کوتاه مدتی در لیگ برتر دارند تا جایگاه خوبی در لیگ برتر بدست آورند. در حال حاضر اوایل لیگ برتر است و جابه جایی زیادی در نیمکت فنی تیم‌ها نداشتیم.

کارشناس فوتبال درباره اینکه مبلغ قرارداد ویلموتس هنوز پرداخت نشده است، گفت: مشکلات مالی در فوتبال کشورمان وجود دارد و به علت تحریم ها، پول فدراسیون فوتبال بلوکه شده و نمی‌توانند به کشور بازگردانند. به هر حال باید هم اندیشی بین فیفا،‌ای اف سی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال صورت بگیرد تا مشکلات مالی برطرف شود.

او در پایان درباره اینکه مدعیان قهرمانی لیگ برتر چه تیم‌هایی هستند، گفت: به نظرم تیم‌هایی همانند سپاهان، تراکتور، پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر هستند.

دیدگاه تان را بنویسید