گل هایی که می توانیم در پاییز بکاریم + مشخصات و تصاویر

برای نگهداری و پرورش گل و گیاهان در پاییز می توانیم از این بذرها استفاده کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پاییز می توانیم با توجه به آب و هوای ویژه آن گیاهانی را پرورش دهیم که تعدادی از آن ها به طور مختصر در این مطلب معرفی شده اند.

گل بنفشه: زمان کاشت بذر این گل اواخر تابستان تا اواسط پاییز است و زمان گلدهی آن در زمستان تا اواسط بهار است.زمانی که هوا هنوز سرد است باید اقدام به نشاء کردن در محیطی گرم همانند منزل یا گلخانه کنیم و بعد از اتمام سرما به محل اصلی کاشت در فضای باز (باغچه یا باغ) منتقل کنیم.

EbuaYij2DDMR

گل داوودی: اگر قصد کاشت در گلدان را دارید بستر کشت که شامل خاکبرگ و شن یا خاکبرگ، کوکوپیت، پرلیت و یا هر گونه خاک سبک دیگری اماده کنید و بذرها را روی بستر کشت بپاشید ، در خصوص باغچه هم بعد از شخم زدن و صاف کدن خاک بذرها را روی خاک بپاشید و سپس با استفاده از کود حیوانی و خاک برگ به ضحامت 5 میلی متر تا 1 سانتی متر روی بذرها را بپوشانید.بهترین زمان کاشت گل داوودی اواخر تابستان تا پاییز، اواخر فصل زمستان تا بهار می باشد.

Ysh5JAEdNm3T

مینا چمنی: در مناطق با تابستان های گرم و زمستان های معتدل بذر در اواخر تابستان تا پاییز کاشته می شود .برای کاشت بذر در خزانه باید بستر کشت را که حاوی کمپوست و یا مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و شن را آماده کرده و بذرها را با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر می کاریم. دمای محیط در حدود 15 تا 20 درجه برای جوانه زنی مناسب است.

lNp2EcOXRWkK

همیشه بهار: بذر همیشه بهار را در دو فصل میتوان کاشت.اواخر تابستان یا اوایل پاییز – یا اواخر زمستان اگر در اواخر تابستان بذر گل همیشه بهار را بکارید در اواسط پاییز به گل مینشیند و اگر سرمای زمستان شدید نباشد تا بهار نیز باقی میماند. اما اگر سرمای زمستان به گل آسیب زد میتوانید بذر همیشه بهار را در اواخر زمستان بکارید که در بهار به گل بنشیند.

UuBlaiHY2DRx

گل میخک: بذرها را می توان در پاییز و یا در اواخر زمستان در مخلوط خاک برگ +کوکوپیت مرطوب و در مکانی گرم کاشت اما بعد از جوانه زنی بذرها بهتر است که انان را به مکانی خنک تر منتقل کرد زیرا در محیط گرم رشد ضعیفی خواهند داشت.گل میخک بسیار مناسب جهت کاشت و نگهداری در گلدان می باشد و نگهداری از آن در بالکن و در منزل می تواند فضایی بسیار زیبا را پدید آورد.

iIUvCnPNFZeD

دیدگاه تان را بنویسید