ماجرای مرد 68ساله ای که حاضر نشد به سارقان کیفش باج بدهد/ دزدها او را کشتند و جسدش را با اسید سوزاندند

حدود دو ماه قبل مأموران کلانتری 110 شهدا از کشف جسد سوخته مردی در خیابان محلاتی با خبر شدند. با اعلام موضوع به بازپرس کشیک قتل تیم جنایی راهی محل کشف جسد شد و در بررسی اولیه مشخص شد جسد متعلق به مرد میانسالی است که پس از قتل او را با اسید سوزانده‌اند و فقط دستش سالم است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، درحالی که تحقیقات برای مشخص شدن هویت مقتول ادامه داشت، مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن دوستش خبر داد. او گفت: دوستم کامران، ساکن منطقه یوسف آباد است. او وضع مالی خوبی دارد اما همه خانواده‌اش خارج از کشور هستند و وی اینجا تنها زندگی می‌کند. دو روز قبل ساعت حدود 8 و نیم شب با من تماس گرفت و گفت صبح که از خانه خارج شده کیف دستی اش حاوی مدارک و چند برگ چک از سوی یک موتور سوار سرقت شده اما فردی ناشناس با او تماس گرفته و گفته برای پس گرفتن کیفت به میدان شهدا بیا. کامران هم به محل قرار رفته بود اما کسی سر قرار نرفته و به من گفت که می‌خواهد به خانه برگردد. بعد از آن هم دیگر خبری از کامران نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم به پلیس خبر بدهم.

بدنبال شکایت مرد میانسال، از آنجایی که مشخصات کامران با مشخصات جسد کشف شده شباهت زیادی داشت، این احتمال مطرح شد که جسد متعلق به کامران باشد. بدین ترتیب مرد میانسال برای شناسایی هویت دوست 68 ساله‌اش به پزشکی قانونی رفت و از آنجایی که صورتش با اسید سوخته شده بود از روی لباس‌های جسد، کامران را شناسایی کرد.
دستگیری قاتلان مرد ثروتمند
با توجه به آنکه چک‌های بانکی کامران به سرقت رفته بود، کارآگاهان جنایی از بانک‌هایی که مقتول در آن حساب داشت خواستند تمامی حساب‌های وی را مسدود کنند و اگر کسی برای وصول چک‌های مسروقه رفت بلافاصله به پلیس خبر دهند. بدین ترتیب روز 23 شهریور، رئیس یکی از بانک‌ها با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که دو جوان حدود ۲۶ و ۳۰ ساله برای وصول چک 36 میلیون تومانی مقتول به بانک آمده‌اند اما وقتی متوجه مسدود بودن حساب شده‌اند بلافاصله بانک را ترک کرده‌اند. با اعلام موضوع به پلیس با کمک دوربین‌های مداربسته چهره دو مرد جوان شناسایی و هویت آنها پیدا شد و سرانجام در دو عملیات جداگانه روز دوم آبان دستگیر شدند.
اعتراف به قتل
سرهنگ گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: دو متهم ابتدا منکر جنایت بودند اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند به ناچار به قتل کامران اعتراف کردند.

  اصغر متهم 26 ساله این پرونده، در اعترافات خود درباره نحوه آشنایی با مقتول گفت: یکی از بستگانم در بازار مغازه دارد او مقتول را می‌شناخت. به من گفت که کامران تنها زندگی می‌کند و وضع مالی خوبی دارد. صحبت‌های او باعث شد تا وسوسه شوم و نقشه سرقت از او را طراحی کنم. برای اجرای نقشه‌ام به سراغ دوستم مجید رفتم.هر دوی ما بیکار بودیم و گاهی هم مواد مصرف می‌کردیم. قرار شد کیف کامران را بدزدیم و برای پس دادنش از او پول بگیریم.
یک معتاد موتورسوار را اجیر کردیم و گفتیم به ازای سرقت کیف یک میلیون تومان به تو می‌دهیم. البته بعد از سرقت فقط به او 500 هزار تومان دادیم. با مقتول تماس گرفتم و برای پس دادن کیف در میدان شهدا قرار گذاشتیم. حوالی غروب بود که او به محل قرار آمد. مجید سوار بر خودروی 206 به او نزدیک شد و گفت منتظر باشید تا دوستم کیفتان را بیاورد. اما سر قرار نرفتم. نیم ساعتی او را معطل کردیم و بعد با خودروی دیگری وقتی می‌خواست به خانه برگردد به‌عنوان مسافرکش او را سوار کردیم. کامران داخل خودرو شروع به صحبت کرد و از سرقت کیفش گفت و اینکه سارقان قرار بوده به محل قرار بیایند اما نیامده‌اند. در همین موقع من به او گفتم که کیف‌دستی و مدارکت پیش ما است و در ازای آن باید 200 میلیون تومان بدهی. او گفت یک ریال هم به شما نمی‌دهم و شماره ماشینتان را برداشته‌ام و به پلیس می‌دهم. وقتی فهمیدیم که هویتمان لو رفته است او را به خانه ویلایی مجید بردیم و با طناب خفه‌اش کردیم. بعد هم اسید خریدیم و او را سوزاندیم تا صورتش شناسایی نشود. جسد را داخل پتویی پیچیده و بعد هم در یکی از خیابان‌های محلاتی رها کردیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید