تبریک مدیران ارشاد برای موفقیت جهانی کیهان کلهر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر دفتر موسیقی این نهاد با انتشار پیام های جداگانه موفقیت کیهان کلهر در کسب جایزه هنرمند برتر فستیوال جهانی وومکس را تبریک گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری فومنی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد با انتشار پیام های جداگانه موفقیت کیهان کلهر در کسب جایزه هنرمند برتر فستیوال جهانی وومکس را تبریک گفتند.

در پیام سید محمد مجتبی حسینی آمده است:

«به کماندار کمانگیر استاد کیهان کلهر تبریک می گویم و به خانواده محترم موسیقی و مردمان ارجمندی که با زبان شیوا و رسایی نغمه و نوا، راوی تاریخ باشکوه این سرزمین بوده اند.

کسب جایزه جهانی وومکس البته دلیل و نشان هنرمندی و چیره دستی کمانچه نواز شهیر ایران نیست چرا که او سال هاست به عنوان چهره ای ممتاز و خلاق شناخته شده و مورد مهر ایرانیان است بلکه موید این معناست که موسیقی ایرانی ظرفیت عظیم کمتر شناخته شده ای در سطح جهان است که قابلیت جهانی شدن دارد و می تواند فرهنگ کشورمان را به شایستگی عرضه دارد.

تلاش مجدانه کلهر در گفتگوی سازها و نغمه های مختلف جهان در صحنه های واحد، تجربه ای ارزشمند و موفق برای توجه به هنر و پرداختن ویژه به این کیمیای شریف انسانی است، استاد کلهر نقش موثری در ارائه موسیقی ایران در جهان دارد و در جایگاه استادی همچنان جستجو و نوآوری می کند.»

محمد اله یاری فومنی نیز در پیام خود آورده است:

«استاد کیهان کلهر از مفاخر موسیقی و هنر ایران است و اطلاق  هنرمند برتر سال ۲۰۱۹ به ایشان، بیانگر جایگاه استاد کلهر به عنوان نماینده موسیقی اصیل ایرانی و ظرفیت تأمل برانگیز این نوع موسیقی، برای ارتباط و گفتگو با جهان است.

 استاد کلهر با تلاش خود و تعامل با هنرمندان موسیقی دیگر کشورها و حضور مؤثر بین المللی، موسیقی ایران را به گوش جهانیان رسانده است و عرصه هنر و جامعه ایران به این هنرمند جهانی افتخار می کند.

کسب این عنوان را به هنردوستان و جامعه ایران تبریک می گویم و برای استاد کیهان کلهر، هنرمندان و اصحاب موسیقی کشورمان، سربلندی و سرافرازی را آرزو می کنم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید