کیهان کلهر جایزه‌اش را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد+ واکنش همایون شجریان

کیهان کلهر پس از دریافت جایزه هنرمند سال، این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کیهان کلهر نوازنده کمانچه جایزه هنرمند سال ۲۰۱۹ را از فستیوال جهانی موسیقی در کشور فنلاند دریافت کرد. این نوازنده ایرانی پیش از این نیز به همراه گروه راه ابریشم برنده جایزه گرمی شده بود.

کلهر پس از دریافت جایزه هنرمند سال، بیان کرد: معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. از این رو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم.

سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه هستم. امروز این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی آن را به استاد محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایرانی که در چند سال گذشته در بستر بیماری بودند و دلتنگ شنیدن صدایشان هستیم، تقدیم می‌کنم. امیدورام که حالشان خوب باشد و این هدیه را از من بپذیرند.

در همین راستا همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان ویدیوی سخنرانی کلهر را در لحظه دریافت جایزه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت:

«تبریک بسیار کیهان جان. همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری‌شان را می‌گذرانند و متاسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخارآفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت و معرفتت.»

 

دیدگاه تان را بنویسید