جزییاتی از زلزله 5.6 ریشتری در هرمزگان/ زلزله خسارتی در پی نداشت

زلزله نسبتا شدیدی مناطقی در استان هرمزگان را لرزاند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ زلزله ای با قدرت 5.6 ریشتر در ساعت  14:28 نقاطی از استان هرمزگان را لرزاند.

کانون این زلزله که در عمق 10کیلومتری زمین رخ داد، منطقه کوخرد عنوان شده است.

روستاهای پدل، کونه، لمازان، هیرو و انجیره نزدیک ترین مناطق مسکونی به مرکز این زلزله هستند.

روابط عمومی هلال احمر هرمزگان گفت: اکیپ‌های ارزیاب از دقایقی قبل به کوخرد و کانون زلزله اعزام شده‌اند و تا دقایقی دیگر ارزیابی‌های اولیه جمع‌بندی می‌شود.

در همین خصوص سید شمس الدین قتالی حسینی، فرماندار شهرستان بستک افزود: در همین خصوص جلسه ای فوری در محل فرمانداری برگزار و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت زلزله در هرمزگان گفت: دو دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد برای ارزیابی منطقه زلزله‌زده اعزام شده است. وی ادامه داد: تاکنون گزارشی در خصوص خسارت احتمالی به اورژانس ارائه نشده است.

طبق گفته های شاهدان عینی این زلزله در شهرستان بندرعباس، قشم و حتی کشور امارات متحده عربی احساس شده است.

رضا مدرس در حاشیه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با فرمانداران شهرستان‌های معین و همجوار با ویدئو کنفرانس، افزود: خوشبختانه کانون این زمین لرزه منطقه کوهستانی و فاقد سکنه درحوالی شهرستان بستک بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی ناشی از زلزله اعلام نشده و تنها گزارش‌هایی از آسیب‌های جزیی به منازل روستایی که بافت فرسوده داشته اند، اعلام شده است.

مدرس خاطر نشان کرد: خسارت‌های وارد شده به بافت روستایی توسط بنیاد مسکن استان در حال بررسی است و پس از جمع آوری اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان در شهرستان‌های معین منطقه زلزله زده برگزار شده، افزود: به صورت همزمان در شش شهرستان پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر، بستک، بندرعباس و میناب به ریاست فرمانداران جلسه ستاد بحران برگزار شد.

وی تاکید کرد: این زمین لرزه تاکنون حدود ۱۲ پس لرزه داشته و با توجه به این امر بهتر است مردم منطقه تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند.

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری حوالی ظهر دیروز دوشنبه غرب استان هرمزگان را لرزاند.

دیدگاه تان را بنویسید