انتخابی یورو ۲۰۲۰؛

پیروزی 6 گله انگلیس و توقف خروس ها در خانه/ شکست پرتغال با گلزنی رونالدو مقابل شاگردان شوچنکو

انگلیس توانست با 6 گل بلغارستان را شکست دهد. در عوض فرانسه در خانه مقابل ترکیه متوقف شد و پرتغال مقابل اوکراین شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مسابقات انتخابی یورو 2020 امشب در کشورهای اروپایی پیگیری شد. فرانسه در ورزشگاه استادوفرانس میزبان ترکیه بود که این بازی در نهایت با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

در دقیقه ۷۵، در حالی که توپ به وضوح به دست دمیرال برخورد کرد، داور اعتقادی به پنالتی نداشت اما روی کرنر به دست آمده، ارسال عالی گریزمان، با ضربه سر زیبای الیویه ژیرو تبدیل به گل اول خروس‌ها شد تا او تعویض طلایی دیدیه دشان لقب بگیرد.

اما این پایان کار نبود و ترکیه در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بود و در دقیقه ۸۱، روی ارسال فوق‌العاده چالهان‌اوغلو، آیهان بود که با ضربه سر خود دروازه فرانسه را گشود تا هر دو تعویض سنول گونش روی این گل تاثیرگذار باشند. فرانسه در ادامه تلاش بسیاری برای زدن گل برتری در خانه انجام داد اما هیچ‌کدام ثمربخش نبود و این بازی در نهایت با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ترکیه و فرانسه با این تساوی هر دو ۱۹ امتیازی شدند اما به خاطر برتری ترک‌ها در دیدار رفت، شاگردان گونش صدرنشین گروه H باقی ماندند.


بلغارستان صفر - انگلیس 6

در شبی که بازی بارها به دلایل سر و صداهای نژادپرستانه متوقف شد، بلغارستانی‌ها علاوه بر باختن اخلاق، شکست سنگینی را در مستطیل سبز متحمل شدند. 

برای انگلیس مارکوس رشفورد (۷)، راس بارکلی (۲۰ و ۳۲)، استرلینگ (۴+۴۵ و ۶۹) و هری کین (۸۵) گل زدند تا پاسخ نژاد پرستی بلغارستانی ها را در این کشور بدهند.

اوکراین 2 - پرتغال یک

اوکراین در ورزشگاه المپیک کیف میزبان پرتغال بود که این بازی در نهایت با پیروزی ۲-۱ میزبان به پایان رسید. شاگردان شوچنکو با برتری در این بازی به همراه بلژیک، ایتالیا، روسیه و لهستان راهی یورو 2020 شد.

بازی مطابق میل پرتغالی‌ها آغاز نشد و در همان دقیقه ۶، روی یک ضربه کرنر، ضربه سر کریستوف توسط پاتریسیو مهار شد اما در ریباند، رومن یارمچوک دروازه را باز کرد تا میزبان خیلی زود پیش بیافتد. تلاش‌های دو تیم ادامه داشت و این بار در دقیقه ۲۷، روی نفوذ و ارسال میکولنکو از سمت چپ، آندری یارمولنکو با یک ضربه دقیق دروازه پرتغال را گشود تا کار برای شاگردان سانتوس دشوارتر شود.

در دقیقه ۷۲، در محوطه جریمه توپ به دست استپاننکو برخورد کرد و داور با نشان دادن کارت زرد دوم او را اخراج کرد. کریستیانو رونالدو نیز پشت توپ ایستاد و موفق شد هفتصدمین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر برساند تا اختلاف به حداقل برسد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید