ساخت ربات ماه نورد از سوی انگلیسی ها

یک شرکت نوپای انگلیسی از برنامه های خود برای تولید ماه نوردی رباتیک خبر داده که در سال ۲۰۲۱ بر سطح تنها قمر زمین فرود می آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پاولو تاناسیوک مدیر عامل شرکت اسپیس بیت اعلام کرده که این ماه نورد یک تفاوت عمده با محصولات مشابه دارد و در آن به جای چرخ از پایه های متعددی برای حرکت و حفظ تعادل استفاده شده است.

اسپیس بیت همچنین مدعی است ماه نورد مذکور کوچک ترین ماه نوردی است که تا به امروز برای فرود در سطح این سیاره طراحی شده است. در صورت موفقیت پرتاب ماه نورد یادشده، نه تنها شاهد حرکت اولین ماه نورد تولید شده توسط یک شرکت تجاری بر روی سطح این قمر زمین خواهیم بود، بلکه انگلیس بعد از کشورهای آمریکا، روسیه و چین برای اولین بار موفق به اعزام ماه نورد به ماه می شود.

انتقال این ماه نورد توسط راکت Vulcan Centaur و با همکاری آمریکا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در سال ۲۰۲۱ صورت می گیرد و برای انتقال ایمن آن تا ماه قراردادی به ارزش ۷۹.۵ میلیون دلار میان طرف انگلیسی و شرکت آمریکایی آستروبوتیک منعقد شده است.

وزن این ماه نورد ۱.۳ کیلوگرم است که تامین انرژی با باتری های شارژ شونده از طریق صفحات خورشیدی صورت می گیرد. مدت زمان فعالیت این ماه نورد ده روز بوده و بر روی آن حسگرهای متعدد و دوربین تصویر برداری فوق دقیق نصب شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید