آیا پیش دبستانی مفید است؟

حضور در پیش دبستانی می تواند مزایایی برای کودکانی که به دنبال فراتر از آموزشهای ابتدایی هستند ، فراهم کند.طبق تحقیقات جدید ، کودکانی که در مدارس پیش دبستانی با کیفیت شرکت می کنند نسبت به همتایان خود که در پیش دبستانی شرکت نمی کنند رفتار خودتنظیمی و مهارت های تحصیلی بیشتری نشان می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مزایای چنین واژگان افزایش یافته ای که از طریق معاشرت با بچه های دیگر به دست می آید و عشق به کتاب می تواند زمینه ساز کودکان در سراسر شغل تحصیلی آنها باشد.

کودکانی که در پیش دبستانی هایی که آموزش های اضافی را دریافت می کنند ، می توانند با شروع دبیرستان ، در دستاوردهای دانشگاهی موفق تر باشند.

با وجود یک سال تحصیلی جدید ، والدین کودکان در سن پیش دبستانی ممکن است از خود بپرسند که آیا حضور در پیش دبستانی تفاوت زیادی را برای ذهن کودک در حال رشد ایجاد می کند.

از این گذشته ، بعضی اوقات هزینه ها می توانند زیاد باشند. همچنین ، کودکانی که به این برنامه ها می روند معمولاً بسیار کم سن هستند ، نمی توان دید که چرا برخی از والدین احساس می کنند فرزندشان می تواند همان مراقبت های روزانه یا ماندن در خانه مزایای مشابهی را کسب کند.

بنابراین ، آیا حضور در پیش دبستانی واقعا می تواند در رشد کودک تفاوت ایجاد کند؟

پاسخ ، مطابق مطالعه جدیدی که در ژورنال توسعه کودک منتشر شده است ، بله است - اگر این برنامه از نظر کیفیتی باشد.

پروژه آمادگی مدرسه شیکاگو (CSRP) یک مطالعه طولی است که 10 سال طول می کشد و 466 کودک کم درآمد ، نژادی و اخلاقی متنوع 3 و 4 ساله را از پیش دبستانی تا شروع دبیرستان ردیابی می کند.

در حدود نیمی از شرکت کنندگان در برنامه های Head Start شرکت کردند که پیشرفت و حرفه ای دریافت کردند و مربیگری بر استراتژی های مثبت نظم و انضباط و ارائه کمک در مدیریت استرس خود در کلاس بود. نیمی دیگر در برنامه های سنتی Head Start شرکت کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که افراد آموزش دیده منجر به نتایج فوری در رفتار خودتنظیمی دانش آموزان و مهارت های دانشگاهی می شود - مزایایی که سالها در این خط ادامه داشت.

مهدهای کودک پیش دبستانی که توسط معلمان دارای مهارت بالا اداره می شود می تواند تأثیرات ماندگاری بر روی دانش آموزان شرکت کننده داشته باشد ، به ویژه آنهایی که از پس زمینه های محروم و در معرض خطر هستند.

تأثیر واقعی پیش دبستانی

" گیل ویلیامز" سخنگوی آکادمی اطفال (AAP) گفت: " پیش دبستانی فواید زیادی دارد ،" "این به کودک کمک می کند تا چگونه با سایر کودکان آشنا شود. چگونگی رسیدن به هم ، هدیه دادن و گرفتن ، این مهم است. "

وی گفت: مزایای یادگیری خودتنظیمی و برخی از اصول اولیه ، مانند عشق به کتاب ، می تواند از دبستان به وجود آمده و در آینده فرد تاثیر بگذارد.

وی گفت: "برخی از مزایای بسیار زیاد در مورد پیش دبستانی شامل افزایش واژگان و دیگر مهارت های پیش از سواد آموزی و همچنین پیشرفت مهارت های قبل از ریاضی مانند شمارش ، مرتب سازی و شناخت الگوهای است." فواید عاطفی که رخ می دهد.

آموزش کودکان پیش دبستانی

مطالعات نشان داده است که تأثیرات پیش دبستانی مخصوصاً برای کودکانی که در فقر زندگی می کنند بسیار شدید است - بچه هایی که پیش دبستانی نمی روند در سالهای تحصیلی پیش رو با چالشهای دیگری روبرو می شوند.

طبق گزارش AAP ، فقر ، نژاد و تروما زودرس همگی می توانند در ایجاد شکاف در پیشرفت تحصیلی نقش داشته باشند. پرداختن و جلوگیری از این شکافها اغلب با تهیه یک برنامه آموزشی با کیفیت اولیه شروع می شود.

آموزش زودرس در کودکان برای همه کودکان مفید است ، اما این امر به ویژه برای کودکان محروم که به آن نیاز دارند قبل از ورود به مدرسه شروع به یادگیری کند ، بسیار مهم است .

انتخاب پیش دبستانی مناسب برای فرزندان

تقریباً تمام تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ، نشان داده است که برای این که بچه ها از مزایای ماندگار در پیش دبستانی استفاده کنند ، باید معلمان در زمینه آموزش اوایل کودکی بسیار مهارت داشته باشند.

بنابراین والدین هنگام انتخاب برنامه پیش دبستانی باید به دنبال چه چیزی باشند؟

والدین باید در مورد وجود مدارس پیش دبستانی با کیفیت بالا در منطقه خود تحقیق کنند تا آنها بدانند که چه برنامه هایی را می توان انتظار داشت.

والدین باید از این سوال بپرسند:

ارزیابی هایی که برای نظارت بر پیشرفت در کلاس انجام می شود

سطح تحصیلات و تجربه معلمان و دستیاران

نرخ گردش مالی برای کارکنان مدرسه

کارمندان آموزش هایی را دریافت کرده اند ، به طور خاص مربوط به آموزش های اولیه کودک

 

دیدگاه تان را بنویسید