حمید رضا شیخ الاسلام روز سه شنبه درکنفرانس تخصصی حقوق کودک در سالن جلسات استانداری قم، افزود:‌مباحث زیرساختی حقوق کودک در این دوره‌ها به والدین دانش آموزان توسط مشاوران وکارشناسان متخصص ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که نظام آموزشی و خانواده به یک دیگر پیوند بخورند بخش مهمی از سیاست های آموزشی کشور به سرانجام مطلوبی می‌رسد.
وی گفت:‌ بسیاری از مشکلات امروز جامعه به این دلیل است که رکن اصلی جامعه یعنی خانواده نسبت به حقوق خود در رابطه با کودک آشنا نیست.
شیخ الاسلام اظهار داشت:‌ شاخص اصلی تغییر رفتار در جامعه مساله آموزش است که در این بین آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گسترش آموزش در میان خانواده‌ها اظهار داشت:‌ همچنین برای جلوگیری از ازدواج زود هنگام دختران نیز اقدام‌های ابتدایی در سطح استان به ویژه در روستاها در حال انجام است  و به خانواده ها مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در دوره متوسطه استان بیش از ۹۹ درصد بوده و آمار کودکان بازمانده از تحصیل نیز کمتر از یک درصد است.
شیخ الاسلام اضافه کرد: در مقطع ابتدایی نیز پوشش تحصیلی استان ۱۰۰ درصد است، امسال بیش از ۱۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان افزوده شده است.
در سال تحصیلی جاری حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.
در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.