دستگیری کلاهبرداری که به بهانه قطع یارانه و سبدکالا حساب مردم را خالی می‌کرد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری متهم پرونده موسوم به قطع یارانه و سبد کالا خبر داد و گفت: این متهم با ارسال پیامک انبوه به عموم مردم، و هدایت آنها به سایت جعلی یارانه و درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می‌کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدعلی آدینه‌لو امروز در زنجان اظهار کرد: بر اساس شکایت‌های واصله به پلیس فتای زنجان مشخص شد در ایام تعطیل پیامک‌های انبوه با مضمون "یارانه شما قطع خواهد شد و برای پیگیری به سایت زیر مراجعه کنید و امثال آن، شهروندان را به سایت و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و سایر اطلاعات بانکی آنها را تحصیل و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان کرده است از همین رو مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت، با هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان پلیس فتای زنجان به محل سکونت وی اعزام و با همکاری پلیس فتا ضمن توقیف همه ادله‌های دیجیتالی، متهم دستگیر و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

وی تاکید کرد: با توجه به حرفه‌ای بودن متهم، بدواً با اظهارات ضد و نقیض سعی در برائت خود و گمراه کردن مأمورین داشت، ولی پس از مواجه ‌شدن با مستندات و مدارک کافی به بزه ارتکابی معترف، و بیان کرد، با توجه به اخبار روز مبنی بر قطعی یارانه برخی از افراد و تعلق سبد حمایتی، از فرصت پیش آمده از اعتماد مردم سوءاستفاده و ضمن ارسال پیامک‌های فریبنده با طراحی سایت و درگاه جعلی اطلاعات بانکی قربانیان را سرقت و در فرصت مناسب برداشت می‌کردم.

آدینه‌لو با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند، گفت: قبل از انجام هرگونه تراکنش‌ اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل و اطلاعات مربوط به کارت بانکی را از طریق صفحه کلید مجازی وارد کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب  کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، تصریح کرد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب‌سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می‌سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که خودشان حتماً لینک اصلی بانک را وارد و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.

وی تصریح کرد: به دلیل گسترده بودن کلاهبرداری در سطح کشور پرونده فوق کماکان در حال رسیدگی توسط پلیس فتای زنجان و دستگاه قضائی است، لذا از همشهریان و همه کاربران درخواست می‌شود. چنانچه با شگرد مذکور از آنها کلاهبرداری شده با مراجعه به پلیس فتا یا دادسرای محل سکونت خود موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید