نرخ مصوب بلیت هواپیما برای اربعین

بلیت چند شرکت هواپیمایی دیگر به مقاصد نجف و بغداد با تسویه بدهی‌های خود به فرودگاه‌های عراق در معرض فروش قرار گرفت و با ظرفیت جدید ایجاد شده مسافران از امروز می‌توانند بلیت‌های اربعین را از شرکت‌های هواپیمایی جدید خریداری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تسویه بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه‌های عراق خبر داد و عنوان کرد که در حال حاضر همه شرکت‌های هواپیمایی مجوزها و تاییدیه‌های لازم را از فرودگاه‌های نجف و بغداد برای پروازهای اربعین گرفته‌اند و مشکل خاصی وجود ندارد.

 بررسی‌ها نشان می‌داد که بلیت چندین شرکت هواپیمایی که مجوز پروازهای اربعین را از سازمان هواپیمایی گرفته‌اند در معرض فروش قرار نگرفته است.

«مقصود اسعدی سامانی» روز گذشته خبر داده است که این مشکل برطرف شده است و ایران ایر هم موفق به اخذ مجوز از فرودگاه نجف برای پروازهای اربعین شد و مشکل بدهی ایران ایر به فرودگاه نجف هم رفع شد.

با این حال فرودگاه امام که برای سرویس‌دهی به شرکت‌های هواپیمایی و پروازهای فوق العاده اربعین از تاریخ ۱۷ مهرماه اعلام آمادگی کرده است ۴ روز مانده به این تاریخ هنوز برنامه پروازی برخی از شرکت‌های هواپیمایی را در اختیار ندارد.

پیش تر در گزارشی از ارائه مجوز سازمان هواپیمایی به برخی ایرلاین‌های بدهکار خبر داده بودیم؛ اقدامی که منجر شد بلیت‌های هوایی اربعین تا هفته گذشته با ظرفیت کامل خود در معرض فروش قرار نگیرد و موجب معطل ماندن مسافران شود.

نرخ بلیت اربعین در فاصله ۲۰ تا ۳۰ مهرماه با نرخ مصوب ۲.۲ میلیون تومانی ارائه می‌شود و اگر مسافران تا قبل از این تاریخ قصد سفر هوایی به عراق را داشته باشند باید با نرخ‌های آزاد بلیت تهیه کنند. برای مثال بلیت یک طرفه تهران - نجف امروز شنبه ۱۳ مهرماه با شرکت هواپیمایی ایران ایر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود اما مسافران می‌توانند با مراجعه به دفاتر رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی بلیت با نرخ مصوب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را در مسیرهای رفت و برگشت در تاریخ ۱۰ روز پایان مهر تهیه کنند.

اکنون فروش بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز و معرفی‌شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است.

 

دیدگاه تان را بنویسید