وقوع 5 هزار نزاع دسته‌جمعی در شرق استان تهران

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: امسال تعداد نزاع دسته‌جمعی ۴هزار ۹۶۹ فقره بوده است که این برخوردها نیاز به کار فرهنگی تمام ارکان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: شعار این هفته «پلیس هوشمند، امین مردم» به‌منظور ارتباط بیشتر پلیس با مردم نام‌گذاری شده است.

وی افزود: اگر پلیس هوشمند و مردمی نباشد با تمام تجهیزات، نمی‌تواند امنیت جامعه و مردم را فراهم آورد و پلیس امنیت پایدار را در راستای تحقق شعار سال به وجود می‌آورد.

سردار عزیزی گفت: ۱۱ تا ۱۷ مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نام‌گذاری شده است که از خبرنگاران انتظار می‌رود در طول این هفته بیش‌ازپیش برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی را به اطلاع مردم برسانند.

وی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته پلیس، اظهار داشت: پلیس در راستای پیشگیری از سرقت با ۲۳ هزار ۹۰۰ مورد که با افزایش ۳۰ درصدی روبرو بودیم؛ این سرقت‌ها بیشتر خرد و قالبا توسط معتادان بوده با ۷۰ درصد کشفیات روبرو بودیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تأکید کرد: نزاع دسته‌جمعی امسال ۴ هزار و ۹۶۹ فقره بوده است که این برخوردها نیاز به کار فرهنگی تمام ارکان دارد، ۷ هزار و ۶۰۹ مورد کشف مواد مخدر و ۳ هزار و ۳۸۶ نفر خرده‌فروش و ۱۷۶ نفر قاچاقچی و ۵ باند مهم مواد مخدر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: ۳۲ فقره قتل و جرائم جر که شامل ثبت‌اسناد، املاک و...، ۳۶۰ فقره کلاهبرداری، ۶۰۶ فقره قاچاق کالا به ارزش ۱۰۹ میلیارد بوده است.

وی بیان کرد: عملکرد در حوزه فوتی در تصادفات درون‌شهری ۵۶ نفر و برون‌شهری ۳۰۴ نفر بوده و فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تعداد ۹۱۵ هزار و ۶۲ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰۶ درصد افزایش داشته است که ۴۱۷ هزار و ۳۱۳ مورد مأموریت داشتیم که ۶۴ درصد افزایش مأموریت بوده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تأکید کرد: ۲۲ منطقه آلوده شرق استان تهران در هشت مرحله پاکسازی شد و تماس ۱۹۷ پلیس امسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و در قسمت مشاوره ۷ هزار و ۳۰۲ مورد با ۷۲ درصد مسالمت انجام شد که در حوزه خانواده، روانشناسی و تربیتی بوده است و ۲۰۹ جلسه آموزشی و ۱۱۶ مورد روانشناسی داخلی داشته‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید