ثبت نام زائران اربعین در سماح از یک و نیم میلیون گذشت

تا امروز سه شنبه یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۷۲ نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه آمار ثبت نام‌های قطعی شده یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۷۹۴ نفر هستند، افزود: ۲۲۵ هزار و ۷۱۸ نفر مربوط به استان تهران، ۱۵۳ هزار و ۲۳۰ نفر استان خوزستان، ۱۲۳ هزار و ۷۳۱ نفر استان خراسان رضوی، ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر استان اصفهان، ۱۰۹ هزار و ۴۳۰ نفر استان فارس و ۶۶ هزار و ۶۰۲ نفر نیز از استان مازندران هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.

امیر مرادی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۴۳ نفر از اتباع خارجی نیز در این سامانه نام نویسی کرده اند، گفت:با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
 
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: تا امروز سه شنبه یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۷۲ نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
 
مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
 
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه نام نویسی در سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است.

دیدگاه تان را بنویسید