گزارش جی پلاس/

چرا داربی 90 عجیب است؟

با اینکه حدود چند ساعت تا برگزاری داربی 90 باقی مانده اما هنوز کسی نمی‌داند کدام بازیکنان قرار است در ترکیب اصلی دو تیم حاضر باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، داربی 90 یکشنبه و رأس ساعت 16 برگزار می‌شود اما نزدیکترین افراد به مربیان و بازیکنان این دو تیم هم نمی‌توانند ترکیب استقلال و پرسپولیس را برای حضور در این بازی حدس بزنند. جز در چند پست، بازیکنان بسیاری داعیه حضور در ترکیب اصلی را دارند و به همین دلیل گابریل کالدرون و آندره آ استراماچونی فعلا برای انتخاب ترکیب یازده نفره دست نگه داشته‌اند.

در استقلال حضور حسین حسینی درون دروازه قطعی است، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در مرکز خط دفاع بازی می‌کنند و وریا غفوری هم دفاع راست خواهد بود. برای دفاع چپ، استراماچونی هنوز روی انتخاب زکی‌پور یا میلیچ به جمع‌بندی نرسیده است. میلیچ مقابل نفت مسجدسلیمان در ترکیب اصلی قرار گرفت و از طرفی تجربه زکی‌پور در داربی‌های گذشته را هم نمی‌توان مد نظر قرار داد.

در مرکز خط میانی حضور علی کریمی قطعی است اما در غیاب فرشید باقری مصدوم و روزبه چشمی نا آماده، هنوز مشخص نیست آیا آرش رضاوند در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد یا نه؟ داریوش شجاعیان و مهدی قائدی دیگر بازیکنان خط میانی و هجومی استقلال هستند اما استراماچونی هنوز جانشین فرشید اسماعیلی محروم و شیخ دیاباته مصدوم را انتخاب نکرده است. البته برای جانشینی دیاباته مرتضی تبریزی مورد توجه مربی ایتالیایی قرار دارد.

1804802_567_0

ترکیب پرسپولیس هم هنوز مشخص نشده است. حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه قطعی است و کالدرون تصمیم گرفته تا در غیاب جلال حسینی از زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در قلب خط دفاع استفاده کند. جایگاه مهدی شیری در سمت راست خط دفاع مستحکم است اما برای دفاع چپ کالدرون نمی‌داند محمد انصاری باتجربه را در ترکیب اصلی قرار بدهد یا محمد نادری آماده.

برای خط میانی تنها احمد نوراللهی از حضورش در ترکیب اصلی مطمئن است و بقیه بازیکنان مثل سیامک نعمتی، امید عالیشاه، وحید امیری و بشار رسن هنوز نمی‌دانند آیا کالدرون از ابتدای بازی از آن‌ها استفاده می‌کند یا نه؟ حضور مهدی ترابی و علی علیپور در فاز تهاجمی قطعی است و به نظر می‌ رسد امیر روستایی برای بازی در ترکیب اصلی شانس بیشتری نسبت به براندائو دارد.

شاید بتوان گفت این یکی از معدود داربی های تهران است که تا روز بازی کسی نمی‌تواند ترکیب اصلی دو تیم را حدس بزند؛ ترکیبی که قرار است ظهر یکشنبه از رختکن دو تیم خارج شود. زمانی که ترکیب تیم ها مشخص شود آن وقت می توان فهمید مربیان چه ایده‌هایی در سر دارند و تیم ها چگونه و با چه روشی برای موفقیت تلاش خواهند کرد.  

 

دیدگاه تان را بنویسید