تجلیل از کریستن استوارت در جشنواره فیلم زوریخ

بازیگر فیلم‌های «گرگ و میش» با دریافت جایزه چشم طلای جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کریستن استوارت با دریافت جایزه چشم طلای جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۱۹ مورد تجلیل واقع می‌شود. همراه با اهدای این جایزه جدیدترین فیلم او با عنوان «سیبرگ» درباره جین سیبرگ بازیگر آمریکایی که به چهره موج نوی فرانسه بدل شد، در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

استوارت و بندیکت اندروز کارگردان «سیبرگ» نیز در اولین اکران این فیلم در زوریخ سوییس حاضر خواهند بود.

این فیلم اولین اکران جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد.

نادجا شیلدکنخت از مدیران جشنواره زوریخ با تاکید بر این که موفقیت جهانی استوارت در فیلم‌های «گرگ و میش» می‌توانست موجب شود تا او همچنان به بازی در بلاک‌باسترها ادامه دهد، اما او مسیر دیگری را انتخاب کرد و بیشتر در فیلم‌های هنری و مستقل نقش‌آفرینی کرد و در آثاری از والتر سالس، اولیویه آسایاس و آنگ لی ظاهر شد، او را شایسته تجلیل دانست.   

کریستن استوارت بازیگر فیلم‌هایی چون «در جاده» درامی به کارگردانی والتر سالس در سال ۲۰۱۲ ، «ابرهای سیلس ماریا» درامی به نویسندگی و کارگردانی الیویه آسایاس در سال ۲۰۱۴، «کافه سوسایتی» کمدی-درام وودی آلن در سال ۲۰۱۶، «مأمور خرید شخصی» درام تعلیقی الیویه آسایاس در سال ۲۰۱۶ و «پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه» درام جنگی بریتانیایی-انگلیسی-چینی سال ۲۰۱۶ به کارگردانی آنگ لی بوده است.

این بازیگر ۲۹ ساله کارش را از ۹ سالگی با نقش‌ شخصیت‌های فرعی در چندین فیلم شروع کرد و سال ۲۰۰۲ به خاطر بازی در نقش دختر جودی فاستر در تریلر «اتاق وحشت» به شهرت رسید و نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن پیشرو در یک فیلم سینمایی را دریافت کرد.

جیک جیلنهال و اندرو گارفیلد از دریافت کنندگان پیشین جایزه چشم طلای زوریخ بودند.

امسال پانزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ از سپتامبر۲۶ تا ۶ اکتبر(۴ تا ۱۴ مهر) برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید