استفاده از پرچم امپراطوری در المپیک و ناراحتی کره‌ و چین از ژاپن

مسئولان سیاسی کره‌جنوبی انتقاد خود را از ژاپن به دلیل استفاده از پرچم خورشید که نماد امپراطوری این کشور است، اعلام کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو اعلام کرد آنها هیچ محدودیتی برای استفاده از پرچم خورشید که نماد گذشته این کشور بوده در جریان بازی‌های 2020 ندارند، تصمیمی که ممکن است جنجال‌برانگیز شود.

شبکه SBS کره‌جنوبی گزارش داد که کمیته سازماندهی بازی‌های 2020 اعلام کرده هیچ دلیلی برای ممنوعیت استفاده از پرچم خورشید که به وفور در ژاپن استفاده می‌شود وجود ندارد.

مقامات ژاپنی توضیح دادند که استفاده از این پرچم ممنوع نیست چون ذاتا این موضوع سیاسی نیست. این پرچم به طور محدود در سازمان‌های نظامی مورد استفاده قرار می گیرد اما تعداد زیادی از هواداران ژاپنی دوست دارند آن را در المپیک توکیو با خود به ورزشگاه بیاورند.

این موضوع احتمالا باعث ایجاد مشکلاتی بین هواداران کره‌جنوبی، چین و دیگر کشورهایی که مورد حمله امپراطوری ژاپن قرار گرفته بودند، خواهد شد.

کمیته پارالمپیک کره جنوبی در حال حاضر خواستار طراحی مجدد مدال‌هایی است که در پارالمپیک توکیو استفاده می شود چرا که از نمادهای پرچم خورشید استفاده شده است.

در نشستی که روز سه‌شنبه برگزار شد، سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌جنوبی گفت: این وزارتخانه تلاش خواهد کرد تا از پرچم بحث برانگیز در اماکن المپیک جلوگیری شود.

کیم این چول در این باره اظهار داشت: ژاپنی‌ها کاملا می‌دانند که همسایگان آنها پرچم خورشید را به عنوان نماد امپراطوری این کشور می‌شناسند. ژاپن باید نسبت به داشتن میراث تاریخی خود متواضع عمل کند. ما قصد داریم تا با وزارتخانه‌های مربوطه همکاری کنیم تا از رسیدگی به این موضوع اطمینان حاصل شود. کمیته ورزش و المپیک کره در نظر دارد همکاری خود را با وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری بیشتر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید