چند روزی همقدم با شهید کیانی-۴

عبدالحسین و گوسفندهایی که برای فقرا قربانی می کرد

می گفت اگر کسی نیازمند است به مغازه بفرستید تا از گوشتی که یک بنده خدا برای نیازمندان خریداری کرده است به آنها بدهم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: بارها به دوستانش گفته بود که یک نفر پول می دهد تا من برای فقرا گوسفند قربانی کنم و بین آنها تقسیم؛ اگر کسی را می شناسید که نیازمند است او را به مغازه ام بفرستید تا به آنها گوشت بدهم و اینگونه بود که افراد زیادی بی آنکه بقیه متوجه شوند به در مغازه اش می رفتند و گوشت مورد نیازشان را تهیه می کردند.

آنقدر این قصه ادامه پیدا کرد که دست آخر یکی از دوستانش که گمان می کرد آن بنده خدا کسی به غیر از خود عبدالحسین نیست، یک روز به مغازه اش رفت و گفت: من می خواهم بدانم این بنده خدایی که می گویی کیست؟ نکند خودت هستی.

عبدالحسین که هر چه کرد نتوانست از پاسخ دادن به دوستش خلاص شود، برای همین گفت: اگر بگویم که نه من نیستم که دروغ است ولی از تو می خواهم تا زمانی که من زنده ام این راز را پیش خودت امانت نگه داری و بازگو نکنی.

این راز و کمک های نیمه شبی که به خانواده فقرا می کرد و جهیزیه ای که برای دخترانشان تهیه می کرد تا بعد از شهادتش مخفی ماند.(1)

 

 

1. شهید عبدالحسین کیانی در عملیات فتح المبین در تاریخ چهارم فروردین ماه سال 61 و در سن 43 سالگی با اصابت 12 گلوله به بدنش به شهادت رسید. مزار پاکش در گلزار شهدای دزفول است. او به جوانمرد قصاب معروف شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید