تنهایی را با گوشت و پوست‌مان حس کردیم

آذری: تنها نگاه ملی به ذوب آهن پخش بازی در شبکه 3 بود

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اعلام کرد این تیم برخلاف اعلام سازمان لیگ در هفته نخست لیگ برتر فوتبال در خارج از اصفهان بازی نخواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، درباره شکست تیم فوتبال ذوب آهن مقابل الاتحاد عربستان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی‌های مراحل حذفی نشان می‌دهد که تیم‌هایی می‌توانند در گردونه مسابقات بمانند که از لحاظ حرفه‌ای, تمرکز و سرمایه‌گذاری در سطح بالاتری قرار داشته باشند. به غیر از ذوب آهن تیم‌هایی مانند الدحیل و الاهلی نیز حذف شدند و این سطح بالای مسابقات را نشان می‌دهد.

کاهش 25 میلیارد تومانی بودجه به تیم شوک وارد کرد

وی تصریح کرد: تیم ما از لحاظ تمرکزی مقداری به هم ریخته بود. این انتظار را نداشتیم که بودجه سال باشگاه از سوی مجمع به یک باره 25 میلیارد تومان کم شود. اول تیرماه شوک بزرگی به تیم بابت این موضوع وارد شد و همه فکر می‌کردند با این اتفاقی که دارد رخ می‌دهد باشگاه نابود خواهد شد. با وجود تلاش‌های یزدی‌زاده (مدیرعامل کارخانه ذوب آهن) برای روحیه دادن به تیم اما شوک بزرگ روحی به تیم با کسر 25 میلیارد تومانی بودجه وارد شد.

اسم الاتحاد روی تمرکز بچه‌ها سایه انداخته بود

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: به هر ترتیب که بود تیم برای شرکت در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان جمع و جور شد و ما در بازی نخست مقابل الاتحاد نیز می‌توانستیم بازی را با نتیجه مساوی به پایان برسانیم اما این اتفاق رخ نداد و این نشان دهنده این بود که در انجام وظایف در زمین تمرکز کافی را نداشتیم. هر چند کارخانه پیش از این بازی‌ با بازیکنان تسویه حساب و پاداش مرحله قبل را هم پرداخت کرد اما بچه‌ها از لحاظ ذهنی کاملاً آماده نشده بودند. علاوه بر این همانطور که منصوریان گفته بود, اسم الاتحاد روی تمرکز بچه‌ها سایه انداخته بود.

نمی‌توان تیم 2 میلیونی را با تیم 40 میلیون دلاری مقایسه کرد

آذری یادآور شد: باشگاه عربستانی خیلی حرفه‌ای بود و سرمایه‌گذاری زیادی نیز انجام داده است. نباید تیمی که 2 میلیون دلار هزینه کرده را با تیم 40 میلیون دلاری مقایسه کنیم. ما حتی نتوانستیم بازیکنان خودمان را حفظ کنیم, هرچند این موضوع توجیه مناسبی برای حذف از لیگ قهرمانان نیست. فکر می‌کنم فاصله تیم‌های ایرانی برای مصاف با تیم‌های عربی‌ خیلی زیاد شده است, این موضوع را می‌توان از فاصله 9 ساله حضور ذوب آهن در فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور سال گذشته پرسپولیس در فینال متوجه شد. خودِ عربستانی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که اگر می‌خواهند با قطر و کره و ژاپن رقابت کنند باید سرمایه‌گذاری کنند. الان تفاوت‌ها را می‌بینیم و این چیزی نیست که یک روزه ایجاد شده باشد.

اجازه نمی‌دهم بازیکن و مربی من تخریب شود

وی عنوان کرد: در بازی با الاتحاد مقداری بی‌نظمی را در خط دفاع شاهد بودیم و دلیل آن نیز عدم تمرکز کافی بود. فشاری که الاتحاد روی دفاع ما وارد می‌کرد خیلی زیاد بود و نباید ما کسی را قربانی کنیم. محمدباقر صادقی اشتباهی سهوی انجام داد که از این دست اشتباهات ممکن است همه دروازه‌بانان بزرگ دنیا مرتکب شوند. نباید کسی را برای این شکست قربانی کنیم و باید بدانیم که بین فوتبال ما عربستان از لحاظ باشگاهی فاصله به وجود آمده است. اجازه نمی‌دهم که بازیکن و مربی من تخریب شود و همه مسئولیت را بر عهده می‌گیرم.

اگر دنبال مقصر هستید به دنبال آذری بیایید

آذری با بیان اینکه «مقصر اصلی شکست مقابل الاتحاد و حذف از لیگ قهرمانان خودم هستم» خاطرنشان کرد: مربیان, بازیکنان و هیئت مدیره همه تلاش خود را کردند و ما دیگر نباید دنبال مقصر بگردیم. اگر دنبال مقصر هستید به دنبال آذری بیایید, من شجاعانه می‌پذیرم, چون بچه‌های ما با همه وجود جنگیدند و من دست تک تک آنها را می‌بوسم و از هواداران و مردم خوب اصفهان نیز بابت حذف عذرخواهی می‌کنم.

تا آخر فصل فقط 800 میلیون تومان پول داریم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با اشاره به کاهش 25 میلیاردی بودجه این باشگاه به تسنیم گفت: تا آخر فصل آینده برای اداره باشگاه کلاً فقط 800 میلیون تومان پول داریم. حریف ما در آسیا با جت شخصی به دوحه می‌آید اما ما باید به تهران برویم و با تاخیر 5 ساعته به دوحه برسیم. بعد از آن برای بازیکن نیجریه‌ای ما در هواپیما اتفاقی رخ می‌دهد که باعث می‌شود تا ساعت 12 شب در فرودگاه بمانیم. اینها تفاوت‌هایی است که باعث می‌شود ما در آسیا با سایر تیم‌های عربی فاصله بگیریم و باید این موارد را بپذیریم.

دو باشگاه پیدا کنید که سود ده باشد, آن‌وقت بگویید آذری بد کار کرده است!

وی ادامه داد: مجمع ذوب‌آهن به باشگاه مثل یک هولدینگ نگاه می‌کند اما باید دید که آیا در ایران دو باشگاه پیدا می‌کنید که در طول سال سود ده باشند؟ اگر این طور بود آن‌وقت بگویید که آذری بد کار کرده و شرکت متضرر شده است. نگاه به باشگاه ذوب آهن به عنوان یک شرکت سهامی نگاه باشگاه‌داری نیست و نگاه بنگاه‌داری است.

5 تیم لیگ برتری بالای 80 میلیارد تومان هزینه کرده‌‌اند

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: هیئت مدیره باشگاه بودجه 50 میلیارد تومانی برای فصل جدید تصویب کرده بود اما با توجه به ایکنه سال گذشته تراز مالی منفی بوده مجمع با این بودجه مخالف کرد و تنها با 25 میلیارد تومان موافقت شد. الان ما فقط 800 میلیون تومان پول داریم و با این وضعیت نمی‌توانیم انتظار داشتیم تیم در لیگ هم قوی عمل کند. در شرایطی که 5 تیم لیگ برتری بالای 80 میلیارد هزینه کرده‌‌اند نمی‌توان با آنها رقابت کرد.

وی گفت: پیش از دیدار با الاتحاد نیز گفتم که شانس ما برای پیروزی و صعود به مرحله بالاتر 20 درصد است. من موظف هستم به عنوان مدیر این چیز‌ها را بگویم. این 80 درصد عدم شانس ما برای مباحث فنی نیست و بیشتر برای بحث‌های تمرکزی و مالی است.

حضور فریدونی در ذوب آهن را باید به فال نیک بگیریم

آذری درباره اضافه شدن مجتبی فریدونی به هیئت مدیره ذوب آهن و اینکه گفته می‌شود با این شخص اختلافاتی دارد, گفت: این بحث‌ها یکسری گمانه‌زنی است. فریدونی یک فرد خوش‌فکر اقتصادی است. ایشان یکی از مدیران شایسته است و باید اضافه شدن‌شان را به فال نیک بگیریم. برخی یکسری اتفاقات را کنار هم می‌گذارند و تحلیل می‌کنند. فریدونی تنها عضو ذوب آهنی هیئت مدیره است و چهار فرد دیگر از خارج به مجموعه اضافه شده‌اند اما همه همدل و هم‌هدف هستند.

تنها نگاه ملی به ذوب آهن پخش بازی در شبکه 3 بود

وی درباره این سؤال که آیا نگاه به باشگاه ذوب آهن برای حضور در لیگ قهرمانان نگاه ملی بوده یا خیر, گفت: تنها نگاه ملی به ما پخش بازی‌مان در شبکه سه سیما بود که آن هم با تلاش خودمان صورت گرفت. به نظر شما اینکه تا لحظه آخر 3 بازیکن سرباز ما را در اختیار‌مان نگذاشتند, نگاه ملی است؟ آیا این سرباز‌ها همان‌ بازیکنانی بودند که در آخر فصل گذشته برای تراکتورسازی بازی می‌کردند؟ هرچند آنها با شجاعت و غیرت برای ذوب آهن خودشان را آماده کرده بودند.

هنوز دنبال بازگرداندن 3 بازیکن سرباز به پادگان هستند

آذری یادآور شد: هنوز دنبال این هستند که این بازیکنان را به پادگان برگردانند, می‌خواهم بدانم این نگاه ملی است؟ اگر این بازیکنان دو ماه زودتر به تیم اضافه می‌شدند, آماده‌تر نبودند؟ به هر حال از آنها تشکر می‌کنم که برای پول نجنگیدند. تمام دلخوشی‌مان به هواداران‌مان بود که به تیم محبت دارند. تنها کسی که ما را تنها نگذاشت همین مردم بودند, وگرنه ما تلاش چشمگیری از فدراسیون فوتبال ندیدم. تنهایی را با گوشت و پوست و استخوان‌مان احساس کردیم.

در فولادشهر در آسیا میزبانی کردیم و مشکلی نداریم

وی درباره اینکه سازمان لیگ اعلام کرده که باید در بازی هفته نخست لیگ برتر مقابل سایپا به دلیل عدم آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر در خارج از اصفهان و بدون تماشاگر برگزار شود, اظهار داشت: زمانی که قرعه‌کشی شده چرا باید بازی در بیرون اصفهان برگزار شود؟ ما در این استادیوم (فولادشهر) مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کرده‌ایم و دیگر نباید مشکلی وجود داشته باشد. بهتر است بهاروند رئیس سازمان لیگ درآمد‌های ما از تبلیغات محیطی را پرداخت کند تا بتوانیم ورزشگاه‌مان را آماده کنیم. با همین ورزشگاه در لیگ قهرمانان میزبانی کرده‌ایم و از دوستان خواهش می‌کنم جلو‌تر از پیش‌نماز, نماز نخوانند.

در خارج از اصفهان بازی نمی‌کنیم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سؤال که آیا حاضرید در هفته نخست به شهر دیگری برای برگزاری بازی بروید, گفت: برای چه باید این کار انجام دهیم؟ ما در آسیا در این ورزشگاه می‌کنیم و مشکلی نداشته‌ایم. حداکثر کاری که انجام می‌دهیم این است که اجازه دهیم این بازی بدون تماشاگر برگزار شود و بیرون از شهر نمی‌رویم. بهاروند که می‌دانست وضعیت اینطور است, چرا لیگ را قرعه‌کشی کرد؟ چون در این 12-10 روز معجزه‌ای نمی‌تواند رخ بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید