در گفت وگو با جی پلاس؛

داریوش یزدانی: تاخیر لیگ انتظارات کیفی را بالا برد/ امیدوارم تیم ملی و امید فدای این اتفاق نشوند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است به واسطه شروع دیرهنگام لیگ برتر، تیم های بیشتری نسبت به سال های گذشته به آمادگی کامل رسیدند و می توانند با شروع مسابقات کیفیت بهتری را ارائه دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل آنچه آماده نشدن ساز و کار برگزاری مسابقات عنوان شده، هنوز شروع نشده و نسبت به سال های گذشته این تاخیر بیشتر است.

با این وجود هر 16 تیم لیگ برتری تمرینات آماده سازی خود را از چندین هفته قبل آغاز کردند و کماکان در حال برگزاری بازی های تدارکاتی و کسب آمادگی بیشتر هستند تا در صورت شروع رقابت ها آمادگی بالایی را از خود نشان دهند.

این تاخیر صدای مربیان لیگ برتری هم در آورده و آن ها خواهان مشخص شدن تکلیف مسابقات هستند تا برنامه ریزی بهتری به همین منظور داشته باشند.

داریوش یزدانی، مربی ایرانی شاغل در آمریکا که از چندین سال قبل در فوتبال پایه آمریکا فعال است در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ به بررسی فصل جدید فوتبال ایران با توجه به اتفاقاتی که طی ماه های اخیر رخ داده پرداخت.

یزدانی با اشاره به بلاتکلیفی موجود در شروع مسابقات می گوید: چنین اتفاقی در سطح حرفه ای فوتبال دنیا دیده نمی شود. تقریبا همه کشورهای آسیایی و اروپایی از سال گذشته برنامه ریزی خود را انجام دادند و کمتر کشور صاحب عنوانی در آسیا با مشکلات فوتبال ما رو به رو است.

او با تاکید بر اینکه مشکلات کنونی در برگزاری لیگ فوتبال ایران در همه کشورهای صاحب سبک ریشه کن شده است، تصریح کرد: بلیت فروشی و تامین امنیت ورزشگاه ها در ایران از نخستین روزهای تشکیل فوتبال وجود داشته و همینطور ادامه یافته است اما نهادهای قانون گذار و مجری برای رفع این مشکل قدمی برنداشته اند. بنا به هر دلیلی فدراسیون فوتبال ظاهرا تصمیم به اجرای کامل قوانین و رفع مشکلات گرفته که اگر واقعا اینطور باشد، نمی توان خرده ای به آنها گرفت اما امیدوارم بعد از این همه مدت، مشکلات را یکبار برای همیشه حل کنند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، افزود: طی سال های گذشته و حتی در دوران فوتبال من هم درباره مجهز شدن ورزشگاه ها بحث هایی بود که هیچ گاه اجرایی نشد اما اگر این موضوع در چند ورزشگاه هم اجرا شود یک قدم جدی برای نزدیک شدن به استانداردهای ابتدایی فوتبال است.

یزدانی در واکنش به اعتراض مربیان برای شروع لیگ برتر و مشخص شدن رقبای تیم ها، به جی پلاس گفت: این خواسته به درستی و به حق است و باید به زودی تکلیف لیگ برتر مشخص شود. طبق اطلاعاتی که دارم اکثر تیم ها مدت زمان لازم برای آماده سازی تیم های خود را سپری کرده اند و بیشتر از سال های گذشته تمرین کردند. بنابراین نیاز دارند که مسابقات فوتبال را انجام دهند و به آمادگی صددرصد برسند.

او ادامه داد: تمرین بیش از حد موجب بی انگیزگی و حتی مصدومیت بازیکنان می شود. تمرین بدون بازدهی در میدان مسابقه، نتایج منفی را به دنبال دارد اما در پی تعلل در شروع لیگ برتر، تیم های بیشتری توانستند برخلاف فصول گذشته به آمادگی کامل برسند. اگر در هفته جاری یا آینده لیگ برتر شروع شود، تیم ها با آمادگی و کیفیت بیشتری به میدان می روند چون توانستند از نظر تمرینی به وضعیت مطلوبی برسند.

این کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: انتظار من از لیگ برتر نوزدهم، بسیار بالا است چرا که تیم ها آمادگی خوبی دارند اما تعلل بیش از حد در شروع آن هم البته می تواند نتایج زیان باری داشته باشد. با این وجود فکر می کنم مسابقات طی ماه جاری شروع شود چرا که در غیر این صورت مشخص نیست که فدراسیون فوتبال بتواند مسابقات را به پایان برساند.

او با اشاره برنامه تیم های ملی بزرگسالان و امید در فصل جدید فوتبال، به جی پلاس گفت: در حالی که مسابقات دیرتر از زمان معمول شروع می شود، باید مدتی هم برای هم برای تیم ملی بزرگسالان و امید در نظر گرفت چرا که این دو تیم هم برنامه فشرده ای دارند و باید در مدت زمانی بیشتری به تمرین بپردازند. امیدوارم تیم ملی و تیم امید فدای این اتفاق نشوند. بازیکنان شاغل در فوتبال ایران توان انجام بازی های فشرده را ندارند و اگر قرار باشد مانند اروپا هر چهار روز یا سه روز بازی کنند، دچار مصدومیت و کاهش کیفیت فنی مسابقات خواهیم شد.

دیدگاه تان را بنویسید