واکنش ویلموتس به خبر درگذشت سرمربی اش در تیم ملی فوتبال بلژیک

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به خبر درگذشت سرمربی اسبق تیم ملی بلژیک واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ رابرت واسیژ، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی- ژاپن که توانست با این تیم به مرحله یک هشتم نهایی آن رقابت‌ها صعود کند امروز (چهارشنبه) به دلیل مشکل کلیوی و قلب در ۷۹ سالگی درگذشت.

 

این خبر تلخ برای جامعه فوتبال بلژیک شوک آور بود به شکلی که مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی کشورمان که در جام جهانی ۲۰۰۲ کاپیتان شیاطین سرخ (لقب تیم ملی بلژیک) بود با ابراز تاسف درباره درگذشت واسیژ بیان کرد: زمان زیادی را با واسیژ صرف کردم و به تازگی هم یک بار با هم غذا خوردیم. او با وجود شوخ طبعی اش در زمان‌های تمرین و لحظاتی که وقتش را برای فوتبال می‌گذراند. علاقه زیادی به جدی بودن داشت. همیشه می‌توانستم به رابرت تکیه کنم چراکه او همواره در دسترس بود. او بهترین مربی من در کمپ والونی (کمپ تمرینی تیم ملی بلژیک) بود و درگذشت واسیژ تاسف آور است.

ویلموتس تصریح کرد: او از معدود مربیانی بود که از لحاظ روانشناختی می‌توانست یک بازیکن متوسط را به یک بازیکن بسیار بزرگ تبدیل کند. همچنین می‌دانست باید چگونه برای تقویت توانایی‌های فردی یک ورزشکار تلاش کند و بسیار سرسخت بود. رابرت با بازیکنان شوخی می‌کرد و از این لحاظ روحیه شان را بالا می‌برد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: تنها چیزی که می‌توانست رابرت را راضی کند کسب عنوان‌های بیشتر بود. او در زندگی هم به عنوان یک مرد صادق و روراست بود. همچنین فرد بسیار خانواده دوستی بود که زمان زیادی برای فرزندانش وقت می‌گذاشت و به دیگران کمک می‌کرد.

رابرت واسیژ در طول دوران زندگی اش هدایت تیم‌های وینترسلاگ، استاندارد لیژ، لوکرن، اف. سی لیژ، شارلروا، اسپورتینگ لیسبون پرتغال، تیم ملی بلژیک، تیم ملی الجزایر و اف. سی بروکسل را برعهده داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید