گزارش جی پلاس؛

نام ایران به رنکینگ AFC برگشت/ ماجرا چه بود؟

نام فدراسیون فوتبال ایران برای ساعاتی از رنکینگ باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شد اما بعد از گمانه زنی های مختلف مبنی بر تعلیق فوتبال ایران، همه چیز به حالت اولیه بازگشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ساعاتی پیش نام فدراسیون فوتبال ایران از رنکینگ باشگاهی AFC حذف شد تا گمانه زنی های مختلفی مبنی بر تعلیق فوتبال ایران به خاطر عدم ورود بانوان به ورزشگاه ها صورت گرفت.

در این فاصله نام ایران مجددا به جدول رده بندی باشگاه های آسیا بازگشت تا همه گمانه زنی ها به پایان برسد و صرفا یک اشتباه در انتشار رنکینگ جدید کشورها بر اساس نتایج باشگاهی شکل گرفته باشد.

در همین رابطه یکی از کارشناسان AFC با رد هرگونه تعلیق از سوی آسیا یا فدراسیون جهانی فوتبال گفت که ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ پرونده ای ندارد و به همین علت، AFC قصدی برای تعلیق فوتبال ایران نداشته است و چنین امکانی هم به این نهاد داده نشده است.

از سوی دیگر تعلیق فوتبال کشوری موجب حذف نام آن کشور در رنکینگ جهانی یا باشگاهی نمی شود.

به گفته این کارشناس تنها پرونده موجود از ایران در AFCمربوط به مجوز حرفه ای باشگاه ها است که از سه سال گذشته تاکنون باز است و هر سال تیم های ایرانی با تهیه مدارک مربوطه، مجوز موقتی را دریافت و در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند.

از سوی دیگر، تعلیق فوتبال ایران به دلیل عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها به این زودی شکل نمی گیرد چرا که در نامه ارسال شده به فدراسیون فوتبال هیچ گونه تنبیهی در نظر نگرفته شده است که با فرا رسیدن ضرب الاجل و اجرا نشدن دستورات فیفا، فوتبال ایران تعلیق شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید