روایت قهرمان کشتی جهان درباره فروش پرایدش که ضرر کرد

نوجوانان ما در المپیک 2024 خواهند بود/ خادم اعتقاد زیادی به ورزش پایه دارد/ حسن یزدانی الگویم است/ چهار مدال در المپیک می گیرم

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برنامه «سلام صبح بخیر» میزبان امیر توکلیان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و رحمان عموزاد خلیلی قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان بود.

توکلیان در ابتدای سخنانش گفت: تیم ما در شرایطی در مسابقات حاضر شد که بیش از 6 اردو را پشت سر گذاشت و نونهالان نیز در این مسابقات بودند. غیر از یکی از بچه ها، همه آنها برای اولین بار در مسابقات آسیایی شرکت می کردند و تجربه حضور بین المللی نداشتند. خداراشکر بچه ها به این حد از خودباوری رسیده بودند که توانستیم 7 طلا در قزاقستان بگیریم و اگر یکی دیگر از بچه ها هم دقت می کرد می توانستیم 8 طلا بگیریم.

عموزاد خلیلی نیز که در این سن به موفقیت های بالایی رسیده اظهار کرد: حسن یزدانی الگوی ورزشی من و برادرم فرزاد است. خیلی ها می خواهند مثل او بشوند. اگر بتوانم مثل او بشوم خوب است.

توکلیان درباره رحمان توضیح داد: رحمان سال گذشته در انتخابی تیم ملی سوم شد اما با توجه به اینکه در نوجوانان شرایط وزنی حاکم است و هر اردو ممکن است کشتی گیران اضافه وزن پیدا کنند، رحمان در 45 کیلو عضو تیم ملی شد. او از این فرصتی که به دست آورد به بهترین نحو استفاده کرد و هم قهرمان آسیا و هم در کرواسی قهرمان دنیا شد امسال هم طلای خود را تکرار کرده و امیدواریم در مسابقات پیش رو هم موفقیت خود را تکرار کند

رحمان هم درباره برنامه آینده خود گفت: دلم می خواهد 4 مدال طلای المپیک را نصیب خودم و کشورم ایران کنم.
توکلیان نیز تاکید کرد: آینده سازان کشتی ما همین نسل هستند از جمله رحمان که با 17 سال سن این همه طلا گرفته است.

رحمان حین پخش صحنه هایی از کشتی گرفتنش درباره آن توضیح داد: این صحنه مربوط به مسابقات جهانی کرواسی است که توانستم به زیبایی فن گوسفند انداز را اجرا کنم و به مدال طلا رسیدم. آقای رسول خادم هم به ما یک پراید و هزار یورو داد.

توکلیان درباره توجه خادم به کشتی نوجوانان تصریح کرد: آقای خادم به ورزش پایه در کشتی خیلی اعتقاد دارد و ما سال گذشته میزبان نونهالان در البرز بودیم. دوسال پیش نونهالان چهارم شده بودند و سال گذشته توانستند با کسب 4 مدال طلا قهرمان دنیا شوند. وقتی با او تلفنی صحبت کردم خیلی خوشحال بود آن موقع وزارت ورزش هم توجهی به این موضوع نداشت. خادم خودش سالنی گرفت و خیرین را جمع کرد و یک جشن برگزار کرد و به بچه ها هدیه داد.
رحمان در این باره که با پرایدش چه کرده، گفت: از همان جا برادرم فرزاد گفت پراید را بفروشیم. ماشین را به قیمت 26 میلیون فروختیم و دوسه هفته بعد قیمت آن 50 میلیون شد!

وی ادامه داد: از خانواده ام ممنونم که خیلی به من کمک کردند. از مربیانم هم تشکر می کنم و از هیات کشتی به ویژه دایی ام که برای من خیلی زحمت کشید ممنونم. موبایل دارم اما اینستاگرام و تلگرام ندارم. گوشی ام ساده است، سرگرم گوشی نیستم و بیشتر به کشتی ام می رسم.

توکلیان در این خصوص گفت: من کنار این بچه ها زندگی می کنم و شب به شب موبایل ها ساعت 9 جمع و روز بعد پس از تمرین پس داده می شود. در این رده سنی به الگو گرفتن اخلاقی و مسائل مذهبی خیلی توجه می شود و روحیه تیمی و همکاری و محبت خیلی اهمیت دارد. ما تولد برگزار می کنیم با هم به سینما می رویم و مثل خانواده در کنار هم هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان یادآور شد: بزرگترین افتخار زندگی ام این است که با آینده سازان کشورم زندگی می کنم. وقتی با این رده سنی کار می کنی پیشرفت آنها را ذره ذره حس می کنی خیلی لذت دارد. آنها بی ریا هستند، شادند و تلاش زیادی می کنند. من با خانواده های همگی آنها در ارتباطم و در جریان خصوصیات اخلاقی و مسائل پزشکی شان هستم.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید در المپیک 2024، سی درصد این بچه ها در المپیک خواهند بود. رای گیری کشتی نیز به زودی برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید