شعار معنادار مصری ها در جام ملت ها علیه صهیونیست ها

هواداران تیم فوتبال مصر در شب مصاف این تیم با آفریقای جنوبی در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا علیه رژیم اشغالگر قدس شعارهایی سر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هواداران تیم ملی فوتبالی مصر به عنوان میزبان رقابت‌های جام ملت‌های قاره آفریقا، شب گذشته (شنبه) در مصاف با تیم ملی آفریقای جنوبی شعارهایی علیه اسرائیل سر دادند.

آغاز شعارهای ضدصهیونیستی هواداران مصری، از دقیقه 73 بود که در خلال آن چندین بار نام محمد ابوتریکه، هافبک سابق تیم ملی مصر هم سر داده شد. ابوتریکه سال گذشته در مسکو به صورت اتفاقی در کنار یک خبرنگار اسرائیلی عکس یادگاری انداخته بود اما او بلافاصله پس از پی بردن به هویت آن هوادار در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی بابت اتفاقی که رخ داده بود از همه عذرخواهی کرد و نوشت:« نمی‌دانستم که این فرد اسرائیلی است و به خاطر عکسی که با او گرفتم متأسفم. ما هرگز هویت کُشنده و اشغالگر صهیونیست‌ها را به رسمیت نخواهیم شناخت. مسئله فلسطین، مهمترین مسئله برای دنیای عرب و مسلمانان است.» عذرخواهی و شفاف‌سازی ابوتریکه خیلی زود سوء‌تفاهم‌هایی که در مورد او شکل گرفته بود را از میان برد و او به چهره‌ای محبوب در میان مصری‌ها تبدیل شد و به همین دلیل هواداران در بازی شب گذشته، نام او را سر می دادند.

به گزارش الوطن، شعارهای ضدصهیونیستی شب گذشته با همراهی مای صبری یکی از خوانندگان صاحب نام مصر صورت گرفت کسی که در یک پیام در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود،  مردم مصر هرگز از شعار دادن علیه اسرائیل ترسی نخواهند داشت و خسته نمی‌شوند و به این ترتیب هوادار مصر همچون بازی افتتاحیه جام ملت‌های آفریقا - دیداری که توریست‌های اسرائیلی‌ها فراوانی برای تماشایی آن به ورزشگاه رفتند - بار دیگر نام ابوتریکه را فریاد زدند.

در همین حال، هیثم ابوخلیل، یکی از فعالان حقوق بشر مصر در توئیتی نوشت که شعارهایی که هموطنان او علیه اسرائیل سر دادند، علیه سیاست‌های عربستان سعودی و امارات در حمایت از اشغال و کودتا در لینی و جنایت در یمن هم سر داده خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید