ماجرای فروش 48 میلیون تومانی نوزاد 3 روزه در تهران چه بود؟

مأموران پلیس از فروش یک نوزاد سه روزه دریکی از بیمارستان‌های تهران جلوگیری کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حوالی ساعت ۲۲ چهارم تیرماه امسال عوامل حراست یکی از بیمارستان‌های پایتخت با مراجعه به مأموران انتظامی بیمارستان اعلام کردند که پدر و مادر نوزادی رفتار مشکوکی داشته و مدعی هستند که نوزادشان در روز شنبه، یکم تیرماه به دنیا آمده اما این احتمال وجود دارد که این افراد پدر و مادر واقعی نوزاد نباشند.

در همین راستا مأموران انتظامی بیمارستان بررسی‌های اولیه خود را آغاز کرده و در گام نخست تحقیقات با حضور در بخش مراقبت ویژه از نوزادان نارس متوجه شدند نوزاد دختری به صورت نارس و در هفته ۳۴ بارداری به دنیا آمده است. آنها در گام بعدی تحقیقات سراغ زنی و شوهر جوانی که مدعی بودند والدین این نوزاد هستند، رفته و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که نوزاد متعلق به این زن و شوهر نیست.

این زن و شوهر ۳۲ و ۳۱ ساله که از شهری دیگر به تهران آمده بودند در جریان تحقیقات به مأموران گفتند: ده سال پیش ازدواج کرده اما صاحب فرزند نمی‌شدیم، برای بچه‌دار شدن اقدامات زیادی انجام داده و مبالغ بسیاری هزینه کردیم اما اقداماتمان مؤثر واقع نشد. تا اینکه مدتی قبل به واسطه یکی از دوستانم در شهرستان با خانمی ۳۸ ساله آشنا شدیم که مدعی بود می‌تواند نوزادی را برایمان بخرد، با این زن در تهران قرار گذاشتیم و او گفت که خانواده‌ای را می‌شناسد که می‌خواهند فرزندشان را پس از زایمان بفروشند و سپس به ترکیه بروند. در همین راستا نیز این زن مدعی شد که نوزاد پس از زایمان تحویل ما می‌شود و ثبت مشخصاتش در شناسنامه ما صورت خواهد گرفت.

زوج جوان در ادامه اظهارات خود به مأموران گفتند: زن میانسالی که رابط ما و مادر نوزاد بود گفت در قبال دریافت ۴۸ میلیون تومان، این کار را برایمان انجام می‌دهد. در همین راستا نیز ما ابتدا یک میلیون تومان نقدی و سپس پنج میلیون تومان برای این خانم رابط، کارت به کارت کردیم و قرار شد مابقی مبلغ را نیز پس از تحویل نوزاد تسویه کنیم. در همین راستا نیز با خانم باردار که با شوهرش در کرج سکونت داشتند آشنا شدیم. پس از به دنیا آمدن نوزاد نیز شوهر این زن به ترکیه رفت و مادر نوزاد نیز قصد داشت پس از تحویل فرزند به ما به ترکیه برود که دستگیر شدیم.

مأموران در گام بعدی تحقیقات با شیوه‌های پلیسی مادر نوزاد و رابط را به بیمارستان کشانده و آنها را بازداشت کردند. مادر نوزاد در اظهاراتش به مأموران گفت: من در کرج سکونت داشتم که خانم رابط دنبال من آمد، وی داروهای متفاوتی به من داد و می‌خواست زودتر از موعد زایمان کنم. او مرا به منزلی در حاشیه تهران برد، به من فشار می‌آورد که زایمان را زودتر انجام دهم و آنقدر حالم بد شود که حین انتقال به بیمارستان از من مدارکی نخواهند. روز پیش از زایمان به خاطر فشارهای زیاد و مصرف چندین قرص و دارو آنقدر حالم بد شد که در نهایت حدود ساعت سه بامداد شنبه یکم تیر ۹۸، آن زن با خودرویش مرا به بیمارستان رساند و به دلیل وخامت حال، مرا به اتاق عمل برده و از من مدرکی نخواستند. ۲۴ ساعت پس از زایمان از بیمارستان خارج شدم و خانم رابط به آن زن و مرد جوان اعلام کرد که مابقی پول را بپردازند تا کارهای تحویل فرزندم به آنها آنجام شود اما خانم رابط تاکنون پولی به من نداده است.

بررسی‌های بعدی مأموران پلیس نیز نشان داد که قرار بوده ۱۵ میلیون تومان از مبلغ ۴۸ میلیون تومان به پدر و مادر نوزاد تعلق بگیرد و مابقی پول نیز به دست خانم رابط برسد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: زن و مرد جوان، زن رابط و مادر نوزاد در این پرونده بازداشت شدند البته مادر نوزاد با دستور مقام قضائی و با اخذ وثیقه برای نگهداری از فرزندش آزاد شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید