فرار قاتل ایرانی از زندان ترکیه به ایران

پسر جوانی در آخرین روز مرداد سال 95 در خیابان بی‌سیم تهران راننده یک خودروی پژو 206 را به قتل رساند و به کشور ترکیه فرار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  پسر جوان چند ماه بعد از زندان ترکیه گریخت و به ایران برگشت و خودش را تسلیم پلیس کرد.

وی به اتهام قتل عمد در شعبه دهم دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. 

وی در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: من و دوستانم در پارک مشروب خورده و مست بودیم‌، داشتیم صحبت می‌کردیم که یک خودروی پژو ۲۰۶ با سه سرنشین مقابل ما ایستادند.آنها بی‌دلیل به ما فحاشی کردند و درگیری شروع شد، سپس راننده یک قمه از داخل ماشین به بیرون پرت کرد که لبه قمه به صورتم خورد و زخمی شدم. یکی از دوستان او هم با چاقو به دست میثم زد. من همان موقع چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و به سمت شیشه ماشین پرت کردم. چاقو به شیشه خورد و شکست. حتی نوک چاقو هم پرید. مطمئن هستم این چاقو به هیچ‌کسی نخورده است.وی ادامه داد: دقایقی از این درگیری گذشته بود که سرنشینان پژو۲۰۶ دور شدند، اما چند دقیقه بعد برگشتند.آنها حتی با ماشین دوستم فریدرا زیر گرفتند که پای وی شکست. ما ترسیدیم و فرار کردیم. همان موقع با برادرم امین تماس گرفتم و از او خواستم فرید را به بیمارستان برساند. برادرم، او را به بیمارستان رساند و پای او را گچ گرفت، اما همان‌جا فهمید حامد - راننده پژو- در بیمارستان بر اثر شدت خونریزی جان سپرده است. 

وی درباره علت فرارش از ایران نیز به قضات دادگاه گفت: من راهی غیر از فرار نداشتم، به همین خاطر همراه یکی از دوستانم قاچاقی از ایران به ترکیه رفتیم.پس از چند روز با یک جاعل آشنا شدیم 40 میلیون تومان به او دادیم تا برایمان پاسپورت جعلی درست کند.ما با پاسپورت جعلی به یونان رفتیم، اما پلیس یونان متوجه جعلی بودن پاسپورت شد و ما را به ترکیه بازگرداند و به زندان افتادم. در ترکیه در شرایط بدی زندانی بودم تا اینکه شبانه و با کمک یکی از نگهبانان زندان که به او پول زیادی داده بودم، توانستم فرار کنم و به ایران برگردم. به محض ورود به ایران به اداره پلیس رفتم و حقیقت را گفتم.وی ادامه داد: من سابقه دعوا و درگیری دارم، ولی در قتل حامد نقشی ندارم و نمی‌دانم چاقوی چه کسی به سینه او برخورد کرده است. 

سپس برادر متهم به‌نام امین که او نیز از چند ماه قبل به اتهام قتل یکی از دوستانش در زندان است در جایگاه ویژه ایستاد تا در برابر اتهام همدستی در فراری دادن برادرش و شرکت در نزاع منجر به قتل محاکمه شود.وی گفت: بعد از اینکه برادرم به اتهام قتل گرفتار شد یک شب من در خانه یکی از دوستانم نشسته بودم و با هم مشروب می‌خوردیم. حالت طبیعی نداشتیم که دوستم به شوخی به رویم چاقو کشید و من چاقو را از دست او گرفتم و نمی‌دانم چطور شد چاقو به او خورد و باعث مرگش شد. من الان چند ماهی است به این اتهام در زندان هستم، اما در پرونده قتل حامد - راننده پژو- هیچ دخالتی نداشتم. 

سپس سایر شرکت‌کنندگان در نزاع نیز به دفاع پرداختند و ابراز پشیمانی کردند. در پایان جلسه، هیأت قضایی وارد شور شد و حمید را به اتهام قتل عمد به قصاص و سه سال زندان و 80 ضربه شلاق به خاطر شرب خمر محکوم کردند. امین و سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به زندان محکوم شدند. سرانجام این حکم در شعبه 4 دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و بدین ترتیب متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید