آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی در مدارس ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ایران از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال جدید تحصیلی 99-1398 خبر داده است. بر اساس این شیوه‌نامه، می‌بایست تمام دانش‌آموزان خارجی به شمول دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی، اعم از داری مدارک هویتی و اقامتی و یا فاقد آن، بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی در مدارس ایران ثبت‌نام شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، غلامرضا کریمی، در خصوص ابلاغ این شیوه‌نامه گفت: "در راستای اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و به استناد مصوبه مورخ  8  اردیبهشت(ثور) 1395 هیئت محترم وزیران، شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی بعد از هماهنگی با دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور(داخله) و تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش کمیته عالی فرهنگی اتباع و مهاجرین خارجی، جهت اجرا در مدارس سراسر کشور ارسال گردید".
 
وی افزود: با عنایت به دستور رهبری مبنی بر ثبت‌نام همه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم مهاجر، در این شیوه‌نامه نحوه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی؛
ـ دارای مدارک اقامت؛
ـ دانش‌آموزانی که مدارک هویتی و اقامتی تاریخ گذشته دارند؛
ـ یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر می‌باشند؛
ـ و همچنین دانش‌آموزان فاقد مدارک تحصیلی یا دارای مدارک تحصیلی خارجی برای اجرا به مدارس اعلام ‌شده است.
 
از سوی دیگر، کریمی تأکید کرد: در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدارس ایران، اعم از برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره‌های آموزش خانواده؛‌
ـ دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی دارای شرایط یکسان هستند؛
ـ لذا جداسازی دانش آموزان مهاجر از سایر دانش آموزان ممنوع است.
 
این در حالی است که شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی به شمول مهاجرین افغانستانی در سال تحصیلی 99-1398 در 6 ماده، 7 بند، 13 تذکر، 9 تبصره و 13 ملاحظه در جلسه شماره 11 مورخ 25/02/1398 به تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش اتباع و مهاجرین خارجی وزارت آموزش و پرورش ایران رسیده است.
 
این برای چهارمین سال پیاپی است که به دنبال فرمان رهبری دانش‌آموز مهاجر افغانستانی بدون مدارک هویتی و اقامتی و غیرمجاز اجازه یافته‌اند بدون هیچ مشکل و محدودیتی در مدارس و نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران وارد شوند. با ورود این دانش‌آموزان به نظام آموزشی ایران، خانواده‌های آن‌ها نیز ثبت شده و می‌توانند در این کشور به صورت قانونی زندگی کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید