قیمت گوشی موبایل بالا رفت

قیمت موبایل در بازار با افزایشی محسوس روبرو شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، قیمت موبایل با فرارسیدن پرمصرف ترین فصل سال با افزایشی محسوس روبرو شده است. افزایش نرخ ارز از سال گذشته مهمترین دلیل رشد قیمت ها در بازار موبایل عنوان شده است از سوی دیگر دستورالعمل‌های متعددی که در حوزه واردات موبایل صادر شد، نیز در رشد قیمت‌ها موثر بوده است.

 بررسی ها نشان می دهد قیمت گوشی هایی که بیش از ۱۰ میلیون تومان در بازار خرید وفروش می شوند بین صد تا 800 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرده اند.

 بر اساس این گزارش قیمت گلکسی s۱۰ با ظرفیت ۵۱۲ گیگ ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود. در عین حال همین گوشی با ظرفیت ۱۲۸ گیگ ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

 در عین حال قیمت آیفون هشت با ظرفیت ۲۶ گیگ افزایشی محسوس را تجربه کرد. این گوشی از قیمت ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان به یازده میلیون و سیصد هزار تومان رسیده است. قیمت آیفون xs با ظرفیت ۲۵۶ نیز از ۱۸ به ۱۸ میلیون و سیصد هزار تومان رسیده است. قیمت آیفون xs با ظرفیت ۲۵۶ نیز از ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

گلکسی A۲ CORE با ظرفیت هشت گیگ از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

 فعالان بازار می گویند هر چند تابستان فصل پرفروش بازار موبایل است اما میزان فروش امسال کاهش محسوسی را نسبت به سال گذشته شاهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید