رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه عنوان کرد؛

بازار موبایل به سمت کاهش قیمت پیش می رود

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، اقدامات مشترک مثبت وزیران صنعت و ارتباطات با نهادهای دیگر برای ترخیص گوشی های توقیفی در گمرک ها، به طور حتم بازار موبایل به سمت کاهش قیمت و رونق پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ابراهیم درستی افزود: اکنون ۶۰۰ هزار دستگاه موبایل در گمرک در توقیف است که در صورت عرضه و نیز اختصاص ارز نیمایی به واردکنندگان شاهد بازگشت قیمت موبایل به نرخ اولیه خواهیم بود.  

وی با بیان اینکه جلسه های متعددی برای بهبود وضعیت بازار موبایل با وزیران صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده است گفت: همچنین با توجه به تغییر مدیریت ها در وزارت صنعت، همه اصناف آینده بهتری را تجربه خواهند کرد و امید است رونق در انتظار بازار و اقتصاد کشور باشد.

طی چند وقت اخیر قیمت موبایل به دلیل افزایش نرخ ارز و کمبود عرضه رشد داشت و سبب بروز حباب قیمتی در این بازار شد.

در نشست مشترک هفته گذشته بین وزیران صنعت و ارتباطات و سایر دستگاههای فعال در تنظیم بازار اعلام شد که با رفع توقیف گوشی‌های تلفن همراه موجود در گمرک ها، قیمت این محصولات کاهش خواهد یافت.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پایان این نشست مشترک اعلام کرد که طبق صحبت های صورت گرفته قاضی مربوطه به رفع توقیف محموله های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاههای مربوط را برای عرضه هرچه سریعتر گوشی ها به بازار دنبال کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران، قیمت موبایل را در بازار به دلیل وارداتی بودن بشدت وابسته به نرخ ارز دانست و در پاسخ به این پرسش که به دنبال کاهش قیمت ارز چرا قیمت گوشی ها کاهش نیافته است؟ گفت: گوشی های کنونی بازار با قیمت ۱۵ هزارتومانی تهیه شده است و درصورت تثبیت و استمرار روند کاهشی قیمت ارز، به طور قطع قیمت گوشی نیز کاهش خواهد یافت.

درستی با بیان اینکه نرخ ارز در بازار تاثیر بسزایی را بر قیمت گوشی همراه می گذارد افزود: در صورتی که ارز نیمایی (زیر نظر بانک مرکزی) نیز در اختیار واردکنندگان قرار گیرد و این افراد قادر به تامین سهم بازار موبایل باشند به طور حتم قیمت ها نیز با کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی همراه خواهد شد.

وی اظهارداشت: درخصوص پرداخت ارز نیمایی به واردکنندگان مذاکراتی صورت گرفت که اطلاعات خوبی در این زمینه رد و بدل شده است، در نهایت بانک مرکزی باید مسئولیت پرداخت ارز به واردکنندگان را در دستور کار خود قرار دهد. 

درستی خاطرنشان کرد: دلار سال گذشته در بازار با نرخ سه هزار و ۶۰۰ تومان معامله و واردکنندگان با همین قیمت اقدام به واردات می کردند در حالی که نرخ ارز در سال جاری به قیمت ۱۵ هزار تومان رسید و این موضوع تاثیر شگرفی بر قیمت موبایل نسبت به سال گذشته در بازار گذاشت.  

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران با تاکید بر اینکه اکنون به دلیل وضعیت موجود در کشور بازار موبایل راکد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است گفت: به نظر می رسد در صورت چاره اندیشی برای بازار این کالا و نیز اختصاص ارز نیمایی به واردکنندگان روند بازار بهتر و میزان معاملات افزایش خواهد یافت، در این زمان است که می توان شاهد کاهش چشمگیر قیمت موبایل در بازار بود.

دیدگاه تان را بنویسید