گزارش جی پلاس

در فدراسیون فوتبال سنگ روی سنگ بند نیست!/ محرومیت سنگین برای رئیس سازمان لیگ و عضو هیات رئیسه؟

دو تن از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از سه بار احضار شدن به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقات بازی فینال جام حذفی، هنوز در این کمیته حضور نیافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از اتفاقات تلخ فینال جام حذفی فوتبال در اهواز میان دو تیم پرسپولیس و داماش، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به سرعت اطلاعیه ای را صادر کرد و طی آن فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر را تا اطلاع ثانوی محروم کرد و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و کاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال خوزستان را هم به این کمیته فرا خواند.

انتقادات زیادی وجود داشت که چرا فقط این سه نفر خوانده شدند و سایر مسئولان مربوطه از جمله رئیس فدراسیون فوتبال، نیز احضار نشد!

مهدی تاج - رئیس فدراسیون گفت که تنها اشتباه سازمان لیگ اجرا نکردن مصوبه شورای تامین استان خوزستان مبنی بر برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر اهواز بوده و تاکید کرده که باید در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود.

نهایتا، این سه نفر به کمیته اخلاق احضار شده بودند؛ سعید فتاحی در همان ساعات اولیه اعلام کرد که تا زمانی که به طور رسمی و از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه ای به دستش نرسد، محروم نیست اما در ادامه برای پاسخگویی به این کمیته رفت.

اما بهاروند و طالقانی که ضمن حفظ سمت های فوق، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم هستند، ظاهرا رکن قضایی این نهاد را در رابطه با این موضوع به رسمت نشناخته و تاکنون در جلسه پاسخگویی هم حاضر نشدند.

کمیته اخلاق با استناد به قانونی که می گوید می تواند بعد از سه بار احضاریه و بی اعتنایی، برای فرد مربوط حکم صادر کند و اکنون در تدارک صدور حکم محرومیت آنهاست. قطعا این موضوع برای فدراسیون فوتبال هم تبعاتی را به دنبال دارد.

جدا از اینکه مدیران سازمان لیگ به تبع مدیریت فدراسیون فوتبال، کارنامه منفی از برگزاری فینال جام حذفی بر جای گذاشتند و متاسفانه نظارتی هم بر عملکردشان نیست، اماکمیته اخلاق فدراسیون هم معلوم نیست بنابر چه قانونی راسا اقدام به تعلیق فعالیت یک مقام اجرایی فدراسیون و مثلا رسیدگی به تخلفات او کرد؟!

یا اینکه بنابر شرح وظایف قانونی خود، مگر قرار نبوده صرفا در حیطه مسائل اخلاقی خارج از میادین ورزشی ورود کند، پس چرا به این موضوع وارد شده است؟!

نمی توان از کمیته انضباطی انتظار داشت که به تخلفات مقام بالادستی خود رسیدگی کند اما در تعاریف قانونی شرح وظیفه کمیته اخلاق هم، چنین تکلیفی به صراحت نیست!

در عین حال این سوال مهم از بهاروند و طالقانی دو بازنشسته با مسئولیت های مهم اجرایی در فوتبال ایران باید پرسید، اگر احضاریه تشکیلات حقوقی مجموعه خودتان، قانونی است، چرا از آن تبعیت نمی کنید؟

اگر قانونی هم نیست و آن را در چهارچوب شرح وظایف این کمیته نمی دانید، چرا به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون، تاکنون اقدامی برای تغییر ساختار قانونی این کمیته نکرده اید؟!

تاج تاکنون اظهارنظری درباره همکارانش نداشته است اما بنابر شنیده ها کمیته اخلاق در تدارک صدور حکم است.

دیدگاه تان را بنویسید