گزارش جی پلاس؛

دیدار صمیمانه یادگار امام با پیشکسوتان در حاشیه بازدید از موزه ورزش

سید حسن خمینی، یادگار گرامی امام (س) از موزه ورزش در کمیته ملی المپیک بازدید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پیش از ظهر امروز بود که یادگارم امام به کمیته ملی المپیک رسید. به محض پیاده شدن از خودرو مورد استقبال رسمی رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک قرار گرفت.

همان ابتدای ساختمان کمیته محمود خسروی وفا ایستاده بود. رئیس کمیته ملی پاراالمپیک که رفاقت نزدیکی هم با سید حسن خمینی دارد. به همین خاطر هم بود که یادگار امام علت غیبت او را در مراسم دیدار با ورزشی‌ها در جماران جویا شد.

اولین برنامه آیت ا... سید حسن خمینی بازدید از موزه ورزش بود. موزه‌ای که برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و به تازگی افتتاح شده است.

از بدو ورود به موزه، توضیحات زنده انجام شد و یادگار امام بخش های مختلف این موزه از تاریخچه‌ها ، یادگاری‌ و وسایل ورزشی‌های بازدید کرد.

پس از بازدید از موزه، سید حسن خمینی با جمع پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی دیدار کرده و با تک تک آن‌ها به خوش و بش پرداخت.

در این مراسم به غیر از رئیس و‌ مدیران کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک، روسا و‌ مربیان رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشتند. از قهرمانان سابق المپیک مانند حسین توکلی تا حسین شمس و فرهاد مجیدی که در ابتدای حضور یادگار امام با ایشان دیدار کرد.

مجری این مراسم جهانگیر کوثری از اعضای انجمن ورزشی نویسان و از پیشکسوتان این حوزه بود. کوثری در ابتدا خاطره ای از حضور حاج احمد آقا در تمرین تیم شاهین و کار با مرحوم دهداری تعریف کرد و از تلاش آن مرحوم برای خدمت به مردم گفت. 

صالحی امیری: پیشکسوتان برای ما از سرمایه بانک مرکزی هم باارزش‌تر هستند

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک پشت میکروفون رفت و‌ گفت:امروز میهمان خاصی داریم. آن هم از بیتی که بخش مهمی از اصالت ما مربوط به آن است. هر وقت ما دلتنگ امام می شویم به دیدار ایشان می رویم و روح امام را در رفتار و شخصیت ایشان می بینیم. امروز روح امام هم با حضور یادگارشان ناظر و‌ حاضر در این جمع است.

او درباره پیشکسوتان ورزش نیز گفت: انسان هایی که در این سالن هستند سرمایه های ما هستند و اگر امروز ورزشکاران ما احساس غرور دارند، به خاطر افراد حاضر در این جمع هستند.

این برنامه با ورود مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و‌جوانان ادامه پیدا کرد و پیش از صحبت‌های یادگار امام، برخی از چهره‌ها مدال ها و هدایایی را به آیت ا... سید حسن خمینی و‌موزه ورزش اهدا کردند.

حسین شمس چهار کاپ شخصی و هدایای بهترین مربی آسیا و‌ جهان و رئیس فدراسیون بسکتبال توپ جام جهانی ۲۰۱۹ را تقدیم یادگار امام کرد.

سلطانی فر: امیدوارم در سال ۹۸ بیشتر رویدادها منتهی به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شود

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در حاشیه نشست صمیمی پیشکسوتان با سید حسن خمینی و مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیان کرد: بارها مزاحم دوستان شدیم و صحبت‌های زیادی داشته ایم. سید حسن خمینی همیشه به عنوان حامی ورزشی‌ها حضور موثری داشته است. امروز با حرکت خوبی که انجام شده و موزه تاسیس شد پیشکسوتان چندین مرتبه یادبودهای خود را به موزه اهدا کردند. من باید صمیمانه از نمایندگان مجلس و هاشمی طبا که استاد من است هم تشکر کنم.

او ادامه داد: چندین بار گفته ام تاسیس موزه سه دهه جزو آرزوهای ورزشی‌ها بود اما با اهتمام برادرم صالحی امیری این اتفاق افتاد و فرصتی است که با افتخار به گذشته و امید به آینده ، ورزش را مدیریت کنیم. مجموعه مدیریت ورزش کشور در شرایط آرمانی و هماهنگی کامل کار می‌کند تا هم افتخار آفرینی کند و هم موجبات شادی مردم را فراهم کند. قهرمانان ما در ماه‌های اخیر در رویدادهای بین المللی توانستند بدرخشند. سال ۹۷ هم سال تاریخی پر رویداد و به یادماندنی بود. امیدواریم در سال ۹۸ هم بیشتر رویدادها منتهی به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شود و افتخارآفرین باشیم.

سلطانی فر همچنین گفت: بعد از ۵۰ سال از تاسیس سازمان تربیت بدنی و ورزش کشور و بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان قرار بود بعد از ۶ ماه لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش تصویب شود که مانده بود. از دو سال و نیم قبل پیشنهاد را به دولت بردیم که تصویب شد و پس از بررسی در دولت از دو روز قبل وارد صحن مجلس شد.

سید حسن خمینی: هر ملتی در تاریخ نیاز به افتخار دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نشست صمیمی با پیشکسوتان جامعه ورزش ایران در محل کمیته ملی المپیک، با اشاره به تاسیس موزه ورزش، گفت: تاسیس این موزه کار بسیار بزرگی است و احتیاج مبرمی به آن بود. این مدال ها بعد از اینکه بر گردن ها آویخته می شود و جام ها بعد از اینکه در دست ها قرار می گیرد، باید در یک جای عمومی در معرض دید باشد تا باعث افتخار مجدد و مستمر شود.

یادگار امام تاکید کرد: در طول تاریخ، یک ملت بیش از هر چیزی احتیاج به افتخار دارد. رفاه، آسایش و امنیت وظایف امروز ما است. اما ایجاد یک افتخار فقط برای امروز نیست؛ بلکه نسل های آینده نیز به این افتخار می نازند. افتخار برای یک ملت مانند آبی است که در آن زندگی می کنند؛ هرچه زلال تر و وسیع تر باشد، دامنه نفوذ و تاثیر آن بیشتر است.

وی افزود: اینکه یک ورزشکار در یک روز قهرمانی به دست می آورد، در آن روز باعث نشاط و شادی می شود. اما قهرمانی مانند آبی است که جوهره تاریخ یک ملت را سیراب می کند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه امروز به قهرمانان گذشته می بالیم، اظهار داشت: این افتخار باعث می شود که امروز ملت راحت تر حرکت کند. باید این افتخارات را پاس داشت و آنها را تکرار کرد و در مقابله با مشکلات تواناتر پیش رفت.

وی با بیان اینکه موزه بهترین جای نگهداری افتخارات ورزش است، تاکید کرد: تاسیس موزه کار ارزشمندی بوده است. جای دارد که این موزه را به عنوان خانه ای برای ورزش ایران قبول کنید و هر کس هر جایی هست، نشان های خود را اینجا بگذارد تا برای آیندگان باقی بماند. افتخارات خوبی نصیب شده و ان شاء الله این افتخارات ادامه پیدا کند.

دیدگاه تان را بنویسید