دستگیری خواستگار سابق به دلیل مزاحمت اینترنتی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: خواستگار سابق که اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت برای دختر عمه اش کرده بود دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: زن ۳۰ ساله ای با حضور در پلیس فتا از انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس خبر داد که موضوع توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شد.

وی اضافه کرد: به گفته شاکیه، فرد ناشناس در تلگرام اقدام به راه اندازی یک اکانت جعلی کرده سپس عکس پروفایل خود را عکس‌های شخصی این زن جوان قرار داده است.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: این فرد سپس با این اکانت جعلی اقدام به ارسال پیام برای دوستان و بستگان شاکیه کرده که موجب هتک حیثیت و به خطر افتادن آبروی او شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: صاحب این اکانت جعلی توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از دریافت حکم قضایی، در یک عملیات دستگیر شد.

وی افزود: متهم که پسر دایی شاکیه بود ابتدا منکر هر گونه تخلف بود اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات به بزه انتسابی اعتراف کرد و عنوان داشت که به خاطر انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر عمه اش کرده است.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: با ورود تکنولوژی های مبتنی بر فناوری به زندگی مردم، نفوذ به حریم خصوصی افراد راحت و ساده‌تر از گذشته شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: از سوی دیگر به خاطر نبود فرهنگسازی و آموزش نسبت به استفاده از فضای مجازی هر روز شاهد بروز جرائم هایی همچون هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی در شبکه های اجتماعی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد شهروندان با هوشیاری و آگاهی بیشتر نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و خصوصی اقدام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید