رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

547 قهوه‌خانه پلمب و 11 نفر دستگیر شدند/ توقیف 559 خودرو و بازداشت 13 نفر به دلیل مزاحمت خیابانی

رئیس پلیس تهران بزرگ از توقیف 559 دستگاه خودروی مزاحمان خیابانی و دستگیری 13 نفر در همین رابطه طی سه روز گذشته خبر داد و گفت: سامانه پیامکی 110 و 197 از سوی پلیس تهران بزرگ مورد تایید نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح جمع‌آوری خودروهای مزاحمین خیابانی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مزاحمان خیابانی یا دور دورها با توجه به این که در برخی نقاط شهر تهران اوج گرفته و تماس‌های مکرری از سوی شهروندان درباره برخورد با آنها داشتیم، به طور ویژه بعد از فارغ شدن از ماموریت‌های ماه مبارک رمضان از سه شب گذشته در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح با 559 دستگاه خودرو که با دور دور کردن برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند برخورد و این خودروها توقیف شده‌اند و همچنین 13 نفر در این رابطه دستگیر شده و 1883 خودرو اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: به همه افرادی که از این طریق برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند تذکر می‌دهم این اقدام آنها با جدیت توسط پلیس دنبال شده و ما این موضوع را رها نخواهیم کرد و هر شب این طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تمام موتورسیکلت‌های که فاقد شماره پلاک هستند برخورد خواهد شد و تردد خودروها یا موتورسیکلت‌های فاقد شماره پلاک در سطح شهر خلاف قانون است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما برای برخورد با این افراد متخلف با رئیس دادسرای ارشاد جلساتی را برگزار کرده‌ایم در مرحله اول خودروهای مزاحمین خیابانی به مدت یک هفته توقیف و چنانچه این تخلفات تکرار شود فرد نیز بازداشت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی از سوی برخی افراد سامانه پیامکی 110 و 197 برای معرفی خودروهای بدحجاب به پلیس اعلام شده است، آیا این سامانه مورد تایید پلیس تهران بزرگ است یا خیر، گفت: ما در تهران بزرگ چنین سامانه‌ای برای شناسایی خودروهای بدحجاب و بی‌حجاب نداریم و این موضوع را تکذیب می‌کنیم.ما به دنبال این هستیم که ارتباط پیامکی را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بین پلیس و مردم ایجاد کنیم اما در حال حاضر چنین اتفاقی هنوز صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین با اشاره به برخورد با واحدهای صنفی و سفره‌خانه‌های لاکچری که اقدام به برپایی لهو و لعب می‌کردند، گفت: برخی واحدهای صنفی از جمله سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های لاکچری با اجرای موسیقی غیرمجاز اقدام به لهو و لعب کرده و در ساعات پایانی شب تخلفاتی را مرتکب می‌شدند که پلیس با این واحدهای صنفی متخلف نیز برخورد کره و تاکنون 547 واحد صنفی متخلف پلمپ شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: به همه واحدهای صنفی که در این حوزه فعالیت می‌کنند تذکر جدی می‌دهیم که قطعا پلیس با رستوران‌های لاکچری که شئونات اخلاقی را رعایت نمی‌کنند با قاطعیت برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنها را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه 11 نفر در رابطه با قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های لاکچری دستگیر شده‌اند، گفت: رعایت شئونات اسلامی و عمومی در جامعه از موضوعاتی است که پلیس مسئول حفظ ارزشها به آن توجه کرده و با افراد متخلف در این خصوص برخورد می‌کند، اما بدانید که پلیس در عین حال حامی تمامی واحدهای صنفی است که در چارچوب قوانین و مقررات کسب معاش می‌کنند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که برخی قهوه‌خانه‌های لاکچری در آپارتمان‌ها فعالیت کرده و افراد با کدهای مخصوص وارد این قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها می‌شوند، آیا پلیس در این رابطه اقداماتی انجام داده است، گفت: برخی از واحدهای صنفی که در این طرح پلمپ شده‌اند از همین موارد هستند. پلیس روی این قهوه‌خانه‌ها اشرافیت دارد و برخوردهای جدی را نیز با این افراد انجام خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید