درخواست ویلموتس و اولین چالش با سرمربیان لیگ برتری

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال اردویی تدارکاتی را قبل از شروع لیگ برتر درخواست کرده؛ مساله ای که می تواند باعث دلخوری سرمربیان لیگ برتری شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اولین اردوی تیم ملی فوتبال با هدایت مارک ویلموتس چند روزی است آغاز شده و ملی پوشان روز پنجشنبه اولین بازی تدارکاتی خود با سرمربی جدید را مقابل سوریه انجام دادند. در این راستا قرار است یک بازی تدارکاتی دیگر با کره جنوبی نیز در دستور کار ملی پوشان قرار بگیرد تا ویلموتس شناخت نسبی از بازیکنان به دست بیاورد.

سرمربی بلژیکی تیم ملی اما برای شناخت بازیکنان به اردوی اخیر بسنده نکرده و درخواست داده تا اوایل تیرماه یک اردوی تدارکاتی دیگر برگزار شود. ویلموتس در گفت و گویی که با محمدرضا ساکت مدیر تیم های ملی فدراسیون فوتبال داشته ، خواهان آن شده تا برای شناخت بیشتر بازیکنان لیگ برتر اردویی در تیرماه برگزار شود تا برای اردوهای بعدی بتواند  نفرات را با دید باز تری انتخاب کند.

ویلموتس اعلام کرده که این اردو را فقط برای شناسایی بازیکنان لیگ برتری و جوان تر تشکیل خواهد داد و لژیونرها در آن حضور ندارند. از طرفی چون آن زمان فیفادی هم نیست بازیکنان شاغل در خارج از کشور نمی توانند مجوز حضور در اردو را از تیم های باشگاهی خود دریافت کنند و غایب اردو خواهند بود.

مساله مهم اما زمان برگزاری اردو است؛ ویلموتس خواهان آن شده که این اردو در دهه دوم تیرماه به مدت 7تا 10روز با حضور بازیکنان لیگ برتری برگزار شود و این دقیقا زمان آماده سازی تیم های لیگ برتری برای حضور در لیگ نوزدهم است. از آنجایی که فصل جدید فوتبال ایران 10 مرداد ماه شروع می شود، بی تردید تیم های لیگ برتری در اواسط تیرماه علاقه مند هستند تا با حضور همه نفرات اصلی شان اردوهای پیش فصل و برنامه های آماده سازی شان را پیش ببرند و در صورت برگزاری اردوی تیم ملی به نظر می رسد یک چالش جدی میان ویلموتس و مربیان لیگ برتری پیش بیاید.

چنین اتفاقی در دوره حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران نیز بارها رخ داد؛ سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی بارها اردوهایی را خارج از فیفادی ها خواست و به همین خاطر با مربیان لیگ برتر وارد درگیری های لفظی زیادی شد. حالا نیز ممکن است چنین اتفاقی برای ویلموتس هم رخ بدهد.

البته سرمربی بلژیکی تیم ملی نشان داده که اهل تعامل است و از آنجایی که خودش هم گفته بود با مربیان لیگ برتری جلساتی را برگزار می کند باید دید برای رفع اولین بحران دوران مربیگری اش در تیم ملی چگونه عمل خواهد کرد. از این رو باید دید واکنش فدراسیون فوتبال به این موضوع چیست.

دیدگاه تان را بنویسید