درخشان: ویلموتس باعث ایجاد یک تحول در سبک فوتبال ایران شده است

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید سبک جدید تاکتیکی فوتبال ایران نوید دهنده یک فوتبال رو به جلو و مترقی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل سوریه و اولین حضور مارک ویلموتس در نیمکت تیم ملی ایران اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود. فوتبال بسیار زیبایی را از سوی بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم. مردم از دیدن این بازی لذت بردند. این بازی نوید دهنده یک تحول در سبک فوتبال ایران است و آن زمان که دفاع مطلق انجام دهیم و از تک موقعیت‌ها استفاده کنیم، گذشته است و باید رو به یک تفکر دیگری که به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند بیاوریم.

او ادامه داد: همیشه یک تیم آهسته و آهسته و با تفکر جدید شکل می‌گیرد و به حالت ایده‌آل خود می‌رسد. در حال حاضر در تیم ملی ایران نگاه‌ها در حال تغییر است و آرام آرام است که تیم ملی شرایط کامل خود را پیدا می‌کند.

درخشان درباره چگونگی برخورد با طرز تفکر تهاجمی در تیم ملی خاطرنشان کرد: ما باید در برخورد با هر نوع تیمی ارزیابی خودمان را داشته باشیم. مثلاً مقابل تیم بزرگی همچون بارسلونا که یک تیم بزرگ است باید با یک تفکر جلو برویم و با تیم‌های رده پایین‌تر نیز یک نوع برخورد دیگری را داشته باشیم. این مساله نیاز به یک بررسی کامل و همه‌جانبه را دارد و در نهایت تصمیم نهایی در این رابطه گرفته شود. هر بازی یک فلسفه خود را دارد و باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه درباره اینکه مارک ویلمتوس می‌تواند در این طرز تفکر موفق عمل کند خاطرنشان کرد: صد در صد او این جوانب را لحاظ خواهد کرد و این طور نیست که این مسائل را ندید بگیرد و بدون هیچ برنامه درستی دست به حمله کردن بزند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که در حمله کردن احتمال گل خوردن و خطر کردن وجود دارد و نکته‌ای که حائز اهمیت است در این خلاصه می‌شود، این است که باید درصد خطر این اتفاق را کمتر کنیم.

او افزود: الان خیلی زود است درباره مارک ویلمتوس قضاوت کنیم. امیدوارم که همه چیز برای تیم ملی ایران و مارک ویلموتس خوب پیش برود و ما دیگر اضطراب و دلهره بازی برابر تیم‌هایی همچون ژاپن و کره جنوبی نداشته باشیم. سبک جدید فوتبالی تیم ملی ایران، نوید دهنده یک بازی رو به جلو است با یک شکل جدید. قدم اول ویلموتس در ایران خوب برداشته شد و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید