در گفت و گو با جی پلاس؛

درخشان: کی روش نمی توانست تا ابد در ایران بماند/ با یک مربی خوب جدید خواهید دید تیم ملی چه می شود!

حمید درخشان درباره کارلوس کی روش و عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا حرف های جالبی زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ حمید درخشان یکی از منتقدان همیشگی کارلوس کی روش بود و اکنون بر این عقیده است که دیگر نباید ذهن خودمان را معطوف به حواشی رفتن او کرد. او می گوید از همین حالا باید به فکر یک مربی خوب بود و بیش از این زمان را تلف نکرد. با سرمربی اسبق پرسپولیس برای دقایقی حرف زدیم تا او درباره شرایط این روزهای فوتبال ایران حرف بزند.

** خیلی ها نگران این هستند که پس از جدایی کی روش چه اتفاقی می افتد. البته به نظر می رسد که این نگرانی شان هم طبیعی باشد.

حرف من این است که هر چه بود، مربوط به گذشته است. دیگر نباید در مورد این مسائل حرفی بزنیم. اصلا من می گویم حتی دیگر نباید اسم کی روش را هم بیاوریم! او خوب بود یا بد بود، دوره اش تمام شده و تیم ملی نیازمند یک فضای جدید و مربی جدید است.

** حرف همه همین است که حالا باید چه کار کرد؟

اگر چه نباید زمان را از دست بدهیم اما در عین حال زیاد هم عجله نکنیم. باید شرایط را طوری پیش برد تا به یک گزینه خوب برسند. در هر صورت تا یکی دو ماه آینده تیم ملی رقابت و اردوی مهمی ندارد. باید یک نفر سرمربی تیم ملی شود که از همه لحاظ ایده آل باشد.

** چرا همیشه منتقد کی روش بودید؟

من همیشه نسبت به رفتارهای کی روش معترض بودم و فکر می کنم او هیچ وقت نتوانست از این نظر، دل مردم را به دست بیاورد. بالاخره امروز دیگر همه چیز تمام شده ولی ما هم باید بیشتر به اشتباهات گذشته مان فکر کنیم. نباید هر مربی را بیاوریم و با هر شرایطی، تیم ملی را به او بسپاریم چون اتفاقاتی شبیه به دوران حضور کی روش پیش می آید. شاید او مربی موفقی بود اما اخلاق تندی داشت.

** از نظر شما کی روش موفق بود؟

دو مرتبه ای که به جام جهانی رفتیم را افتخار و موفقیت خاصی نمی دانم! قبل از کی روش هم به جام جهانی می رفتیم و چیزی عوض نشده است. نباید با این مسائل خودمان را فریب بدهیم! امیدوارم یک مربی خوب هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد؛ آن وقت به شما می گویم این تیم چه می شود!

** یعنی هواداران تیم ملی نگران نباشند؟

در هر صورت کی روش یک زمانی باید از ایران می رفت. چه حالا چه ده سال دیگر. تا ابد که نمی توانست سرمربی ایران باشد. این اتفاق دیر یا زود می افتاد. الان هم اتفاق خاصی نیفتاده و مسئولان فدراسیون باید به فکر جانشین مناسبی باشند تا تیم ملی هر چه سریعتر ساختار مناسب خودش را پیدا کند.

دیدگاه تان را بنویسید