سیدبندی کامل قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد

با بسته شدن پرونده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸، سیدبندی این رقابت‌ها برای قرعه‌کشی فصل آینده مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با پیروزی 2 بر صفر لیورپول در فینال شب گذشته (شنبه) مقابل تاتنهام در فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی این تیم، پرونده فصل 19-2018 معتبرترین تورنمنت فوتبال باشگاهی دنیا بسته شد.

ششمین قهرمانی لیورپول به منزله سید اولی شدن این تیم (سرگروه بودن) در قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده نیز خواهد بود. طبق قوانین یوفا، قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به صورت خودکار در سید یک قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آینده قرار خواهند گرفت. به این ترتیب لیورپول و چلسی که با شکست آرسنال فاتح لیگ اروپا شد، هر دو فصل آینده سرگروه خواهند بود.

علاوه بر این دو تیم، شش قهرمان لیگ‌های مهم فوتبال اروپا (براساس رده‌بندی لیگ‌های یوفا) نیز در سید یک قرار می‌گیرند. بر این اساس، تیم‌های بارسلونا از لالیگای اسپانیا، یوونتوس از سری A ایتالیا، منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس، بایرن مونیخ از بوندس‌لیگای آلمان، پاری‌سن‌ژرمن از لوشامپیونه فرانسه و زنیت از لیگ برتر روسیه دیگر سرگروه‌های مرحله گروهی خواهند بود. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس امسال سه نماینده در سید یک دارد. دیگر نماینده این کشور، تاتنهام هم در سید دوم قرار می‌گیرد.

از این مرحله به بعد توزیع تیم‌ها در سید‌های دوم تا چهارم براساس ضریب امتیاز آنها در رده‌بندی یوفا صورت می‌گیرد، به نحوی که تیم‌های باسابقه‌تر این رقابت‌ها که در یک بازه زمانی پنج ساله نتایج بهتری در رقابت‌های اروپایی گرفته باشند، در رده‌‌های بالاتر و در نتیجه در سید‌های بالاتر قرار می‌گیرند.

تا کنون چهره 26 تیم از تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی مشخص شده و شش تیم دیگر باید از مرحله پلی‌آف شانس خود را برای رسیدن به مرحله گروهی امتحان کنند.

سید‌بندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سید یک: لیورپول، چلسی، منچسترسیتی، بارسلونا،‌ یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ و زنیت
سید دو: رئال مادرید، اتلتیکومادرید، بوروسیا دورتموند، ناپولی،
 پورتو*، تاتنهام، شاختار دونتسک و آژاکس*
سید سوم: بنفیکا، دینامو کیف*، لیون، بایر لورکوزن، سالزبورگ، والنسیا، اینتر وسلتیک*
سید چهارم (موقت):کپنهاگن*، دینامو زاگرب*، لکوموتیو مسکو، خنک، گالاتاسرای، لایپزیگ، آتالانتا و لیل

1- تیم‌هایی که نام‌ آنها برجسته شده، جایگاه‌شان در سید‌بندی قطعی است.
2- تیم‌هایی که کنار نام‌شان ستاره قرار گرفته باید از مرحله مقدماتی شانس خود را برای رسیدن به مرحله گروهی امتحان کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید