نجفی: هدف از شنود مکالماتم، متشنج کردن رابطه‌ام با میترا استاد بود/ در یک سال اخیر خودم و همسرم قصد خودکشی داشتیم + فیلم

محمد علی نجفی می‌گوید هدف از شنود مکالمات او توسط یک نهاد امنیتی خاص بهم زدن رابطه اش با میترا استاد بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نجفی در دادسرا گفت: در دوران زندگی حدود یک ساله‌ام با میترا استاد بجز لحظات کوتاهی همیشه با هم درگیر بودیم و اجازه نمی‌داد او را طلاق دهم و همیشه من را تهدید می‌کرد و حتی برای خروج از منزل هم همیشه محدودیت داشتم.

نجفی گفت: در یک سال اخیر خودم یک بار و همسر دومم سه بار قصد خودکشی داشتیم.

وی درباره شنود مکالمات او توسط یک نهاد امنیتی خاص و ارسال فایل‌های صوتی به همسرش گفت: در چند مورد مطلع شدم که صحبت های من را برای همسرم می‌فرستادند.

نجفی در واکنش به این سوال که چون مکالمات در اپلیکیشن "واتس اپ" بوده، به سراغ اثبات آن نرفته است، گفت: نخواستم این کار را انجام دهم اما عملی هم نیست چون شماره ای این مکالمات را می فرستد که قابل پیگیری نیست. می‌خواستند رابطه من و این خانم را متشنج کنند.

نجفی درباره مجوز استفاده از سلاح گفت: از سال ۶۰ مجوز استفاده از سلاح را داشتم، اما از سال ۹۴ این مجوز تمدید شده بود و نمی‌دانم که تا دیروز اجازه استفاده از سلاح را داشتم یا نه.

محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران نیز گفت: در نامه‌ای که گذاشته بودم خیلی مختصر سابقه آشناییم را با آن خانم و مشکلاتی که در طول یکسال گذشته با وی داشتم برای خانواده ام نوشته بودم که مطلع باشند که این حادثه چرا اتفاق افتاد.

شهردار پیشین تهران گفت: قصد قتل نداشتم و روز قبل از دعوا با هم بودیم. از ساعت ١١ شب رفتم اتاق خواب که بخوابم وی مرتب بالا سر من می‌آمد و حرف‌های ناپسندی می‌زد و می‌خواست مرا عصبانی کند که به درگیری فیزیکی بینجامد و نسبت به خودم و پدر و مادر مرحومم فحاشی می‌کرد و برخی مطالب دیگر که بحث خانوادگی مطرح بود.

وی ادامه داد: اسلحه را از سال ٦٠ که ترورهای خیابانی در ایران بود به دلیل اینکه وزیر فرهنگ و آموزش عالی بودم توسط نهادهای رسمی در اختیار من گذاشته شده، به صورت مرتب و در واقع کارت سلاح من تمدید می‌شد. فکر می‌کنم تا سال ٩٦ این کارت تمدید شد.

نجفی افزود: ١٥ سال است که این اسلحه را نه حمل و نه استفاده کرده بودم. کارت آن بعد از اینکه مهلتش در سال ٩٤ یا ٩٦ تمام شده بود مجدداً تمدید نکرده بودم که دیروز متوجه شدم زمان تمدید آن تمام شده است.

شهردار پیشین تهران در رابطه با نحوه آشنایی وی با همسر دومش ادامه داد: در اردیبهشت ٩٦ دفتر من آمد و در آنجا هنوز شهردار نبودم. او می‌خواست کاندیدای شورای شهر در اسلامشهر شود، تقاضایش این بود که او را به دوستانی که در اسلامشهر دارم معرفی کنم که کمکشان کنند و از آنجا آشنایی ما شروع شد.

وی ادامه داد: در همان جلسه بود که چند نفر دیگر هم بودند و وی روی صندلی من نشسته بود.

نجفی اضافه کرد: در خصوص شنودها مطلبی است که برای من مسجل نشده، ولی در همان حدی که گفتم بوده و ممکن است کار یک نهاد نباشد و کار یک شخص در نهاد باشد که با وی ارتباط داشته و این کار را کرده و من نمی‌دانم.

شهردار پیشین تهران ادامه داد: ساعت ٩ صبح پسرش برای امتحان از خانه بیرون رفت و وی مجدداً شروع به فحاشی و داد و بیداد کرد. ساعت ۳۰: ۹ می‌خواست برود حمام که تلفن همراه مرا با خود برد و گفت برای اینکه به کسی زنگ نزنی با خودم می‌برم.

وی ادامه داد: گفت من به حمام و بعد از آن بیرون می‌روم. گفتم کجا می‌خواهی بروی. گفت خودم می‌دانم. دیگر بخاطر عصبانیت ناشی از بحث‌های روز قبل و صبح آن روز، به سمت اسلحه که در کمد بود رفتم و چون ما جا به جا شده بودیم هنوز آن را در جای امنی نگذاشته بودم ولی همیشه در لابه لای لباس‌ها در چمدان پنهان می‌کردم. وی نیز در جریان بود که اسلحه را جلو گذاشته بودم تا بعداً جا به جا کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در قتل همسرتان کسی شما را تحریک کرده بود؟ گفت: خیر، به هیچ عنوان کسی در این قضیه دخیل نبود و من هم وقتی که وارد حمام شدم برای قتل نرفتم و اسلحه بردم که وی را بترسانم تا به یک راه حل راضی شود و بخاطر اینکه یکسال ما باهم کلنجار می‌رفتیم و وی هیچ راه حلی از جمله طلاق را قبول نمی‌کرد.

نجفی ادامه داد: من اسلحه بردم و گفتم که حاضری به این ماجرا خاتمه بدی یا خیر که وی وقتی اسلحه را دید ترسید. هنوز وارد وان نشده بود و جلوی وان ایستاده بود. دستش را روی گردن من انداخت به حالت التماس که من نمی‌دانم از آن به بعد چهار تیر شلیک شد.

وی در خصوص خودکشی در هتل لاله گفت: علت خودکشی به خاطر اختلاف با وی بود و می‌خواستم جایی باشم که کسی دسترسی نداشته باشد. من او را کتک نزدم و وی مرا چند بار مرا زد و مجروح کرد و البته درگیری فیزیکی داشتیم.

اخبار مرتبط؛

جزییات جدید از قتل همسر دوم نجفی+ عکس و فیلم

واکنش رسانه های جهان به خبر قتل همسر نجفی

شهردار اسبق تهران بازداشت شد/ نجفی به قتل اعتراف کرد

علت قتل همسر نجفی مشخص شد

مادر "میترا استاد": از خون دخترم نمی گذرم / من قصاص می‌خواهم

محمدعلی نجفی به دادسرا رفت/ عکس

حرف های همسر اول نجفی درباره "میترا استاد" و شوهرش

دختر نجفی: میترا ما را تهدید به اسیدپاشی کرده بود

وکیل نجفی: قتل میترا استاد امنیتی نیست!

همه تناقض های آشکار حرف های دختر نجفی و پسر میترا

نجفی: بعد از قتل می خواستم خودکشی کنم/ میترا صدای مرا برای نهادهای امنیتی می فرستاد

حرف های عجیب دختر نجفی درباره همکاری میترا با نهادهای امنیتی + فیلم

جزئیاتی منتشرنشده از پرونده نجفی/ قتل میترا استاد کاملا غیر سیاسی است

محمدعلی نجفی برای قتل میترا استاد وکیل گرفت

مصاحبه میترا استاد در آبان 97: پیش از ماجرای بیماری و بحث استعفا ما نامزد بودیم/ همه به پاک‌دستی نجفی ایمان دارند

شواهد نشان می‌دهد قتل میترا استاد غیرعمد بود

دیدگاه تان را بنویسید